Magyar zászló magyar    British flag english
Belépés
Neptun hozzáféréssel
 
 
Belépés

Quaestura hírek


Befizetések - fontos információk

Tisztelt Hallgatók!

Az átmeneti időszakban (2020.03.26-tól) az Egyetem számláira indított befizetéseket és a Diákhitel Központ által utalt összegeket az ELTE-nek csütörtökönként áll módjában befogadni.

Ez alapján az átutalások csütörtöki napokon kerülnek a fő- és gyűjtőszámlára. 

Javasoljuk az átmeneti időszakban a bankkártyás befizetés alkalmazását.

Kérjük szíves megértésüket és türelmüket!

Bagosiné Szűcs Annamária, 2020-03-26 9:01

Változások az ügyintézésben az átmeneti időszakban

A rendkívüli helyzetre való tekintettel az alábbi változások lépnek érvénybe az ügyintézésben az átmeneti időszakban:

Igazolások kiadása

A hallgatói jogviszony-igazolást, pénzügyi igazolásokat, diákigazolványt helyettesítő ideiglenes igazolást kérhetik elektronikus úton (quaestura@elte.hu).

Ezen kívül, ha mindenképpen szükség van papír alapú igazolásra, továbbra is van lehetőség postai úton igényelni azt, szolgáltatási díj ellenében. 

A postai küldeményeket hetente egy alkalommal áll módunkban feladni. Kérjük, ezt vegyék figyelembe a postázás kérésekor!

Postázás igénylése változatlanul a qter.elte.hu „Elektronikus ügyintézés” menüpontjában, a megfelelő ügytípusban tehető meg.

 

Diákigazolvány érvényesítése

A 41/2020. (III. 11.) Korm. rendelet 4. § a) pontja alapján a diákigazolványok is a veszélyhelyzet megszűnését követő 15 napig érvényesek lesznek előző féléves matricával is. Ez alapján javasoljuk, hogy aki eddig nem érvényesítette diákigazolványát, az majd a veszélyhelyzet megszűnését követően keresse fel irodánkat.

 

Diákhitel szerződések leadása (diakhitel.hu)

Kérjük, hogy azt a hiteligénylési formát válassza, amely során nem szükséges az Iroda közreműködése. Az alábbi lehetőséget javasoljuk. A Diákhitel Központ személyes ügyfélszolgálata zárva tart.

1. Ügyfélkapus hozzáféréssel:

A hallgató a Neptun webes hallgatói felületén kezdeményezi a diákhiteligénylést. Ebben az esetben a Neptun a hallgatót átirányítja a Diákhitel Direkt felületre, ahol megtörténik a hiteligénylési adatlap kitöltése. Az Ügyfélkapun keresztül van lehetőség a szerződést elektronikus aláírással leadni. Ebben az esetben nincs szükség személyes megjelenésre.

2. Ügyfélkapus hozzáférés nélkül:

A szükséges adatlapokat a www.diakhiteldirekt.hu online ügyintézési felületén a Diákhitel Direkten keresztül a Hiteligénylés menüpontban is ki lehet tölteni. Ebben az esetben  nagyobb postahelyeken, illetve  együttműködő bankok, takarékszövetkezetek kijelölt fiókjaiban kell leadnia kinyomtatott hiteligénylését. A leadóhelyek részletes listája itt található. A hitelszerződés megkötésére közokiratban foglalt meghatalmazás útján is van lehetőség.

 

Egészségbiztosítási szerződés kötése

1. UNIQA egészségbiztosítás (Stipendium Hungaricum és Keresztény ösztöndíjas hallgatóknak szóló tájékoztatás)

Kérjük, hogy első lépésként keresse fel irodánkat a quaestura@elte.hu címre írva, jelezve, hogy UNIQA szerződést szeretne kötni. Kollégáink segítenek a szerződés kitöltésében, majd megkérik, hogy a szerződést kitöltve, aláírva és szkennelve küldjék meg a quaestura@elte.hu címre. A visszaigazolást követően az eredeti példányt kérjük, hogy őrizzék meg. Az átmeneti időszakot követően azt is le kell adni ügyfélszolgálatunkon vagy el is postázható.

2. Generali egészségbiztosítás (harmadik országbeli, önköltséges hallgatóinknak szóló tájékoztatás)

Mielőtt igényelne Generali biztosítást, kérjük, olvassa el figyelmesen a tájékoztatót. Amennyiben úgy dönt, hogy szeretne biztosítást kötni, kérjük, keresse fel emailben irodánkat a quaestura@elte.hu címre írva, hogy támogatást nyújthassunk a szerződés kitöltéséhez és az átutaláshoz. Ezt követően a szerződést kitöltve, aláírva és szkennelve kell megküldeniük a quaestura@elte.hu címre, amihez csatolni szükséges a szerződés díjának átutalásáról szóló bizonylatot.

 

Egyéb ügyek

Amit eddig is el lehetett elektronikusan intézni, az továbbra is változatlanul megtehető.

Ilyen az adategyeztetés, a TAJ-kártya igénylések leadása, a jelszó generálása. 

Felhívjuk figyelmüket, hogy a postai küldeményeket hetente egy alkalommal áll módunkban feladni. Kérjük, ezt vegyék figyelembe a postázás kérésekor!

Kérjük, tanulmányozza a qter.elte.hu oldal GYIK menüpontját.

 

Amennyiben további kérdései merülnének fel, kérjük, lépjen mielőbb kapcsolatba kollégáinkkal a quaestura@elte.hu email címre írva.

A felmerülő változásokról a Qtéren fogjuk hallgatóinkat értesíteni, így kérjük, fokozottan figyeljék weboldalunkat!

Kérjük szíves türelmüket, együttműködésüket és megértésüket!

 

Bagosiné Szűcs Annamária, 2020-03-12 12:32

Koronavírus tájékoztató - személyes ügyfélszolgálat szünetel

Tisztelt Hallgatók!

Vészhelyzetet hirdetett a kormány az ország teljes területére, ennek keretében intézménylátogatási tilalom lép életbe az egyetemeken. Az ELTE Járványügyi Operatív Koordináló Testülete (JOKT) a Magyarország Kormánya által 2020. március 11-én meghozott intézkedések alapján az alábbi rendelkezést hozta:

A hallgatók számára a személyes ügyfélszolgálat 2020. március 12-től szünetel. A hallgatók számára elektronikus ügyintézési lehetőséget biztosítunk. 

A Quaestura pontos ügyintézési rendjét hamarosan közzétesszük, amelyben a diákigazolvány érvényesítésének módja is szerepel. 

Addig is kérjük szíves megértésüket, együttműködésüket és türelmüket!

Javasoljuk az alábbi oldal nyomonkövetését: https://www.elte.hu/koronavirus

Bagosiné Szűcs Annamária, 2020-03-11 18:48

A Diákhitel Központ hirdetménye Részletek...

Tisztelt Hallgatók!
Rendkívüli intézkedésként a Diákhitel Központ meghosszabbítja a szabadfelhasználású Diákhitel1 termékének 2020. március 16-án lejárt igénylési határidejét.

További információkért kattintson a "Részletekre"!

Bagosiné Szűcs Annamária, 2020-03-09 12:24 Részletek...

ELTE-OTP Junior Bankszámla

Miért jó, ha az ELTE-n OTP Junior bankkártyával rendelkezel? Az OTP Junior számlához a kapcsolódó lehetőségeken felül extra kedvezményeket biztosítanak számodra. A részletekről érdeklődj a bankfiókokban és regisztrálj a Neptun rendszerben! 

A további részletekről itt tudsz még tájékozódni.

Bagosiné Szűcs Annamária, 2018-09-03 11:40

Diákigazolványok beszolgáltatása a hallgatói jogviszony megszűnése után (abszolválás, elbocsátás)

Tisztelt Hallgatók!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a 362/2011. (XII.30.) Kormányrendelet 38. § (1) bekezdése a) pontjának értelmében a hallgatói jogviszony megszűnését követően a hallgató köteles beszolgáltatni diákigazolványát az Egyetem részére. Amennyiben az Ön hallgatói jogviszonya megszűnt, ezúton kérjük, hogy diákigazolványát legyen szíves az aktuális féléves matrica lejártát követően (március 31./október 31) leadni a Quaestura Hallgatói Ügyfélszolgálati Irodában!

Köszönjük közreműködésüket!

Bagosiné Szűcs Annamária, 2018-02-05 14:56

Új Magyarország Fejlesztési Terv
Európai Unió
© 2010-2017 Quaestura Hallgatói Ügyfélszolgálati Iroda