Magyar zászló magyar    British flag english
Belépés
Neptun hozzáféréssel
 
 
Belépés

Adóazonosító jel GyIK

1. Kinek kell adókártya, adóazonosító jel?

Alapvetően mindenkinek szüksége van rá

A magyar állampolgárok esetében a NAV hivatalból elindítja a folyamatot: aki 2016. december 31-ig nem tölti be a 25. évét, annak megképzi az adóazonosító jelet és a kártyát kiküldi postán. 

Az adóazonosító igénylését bármikor el lehet indítani, akár személyesen a NAV-nál.

 

2. Hogyan kell adókártyát igényelni? Mi az a 19T34-es nyomtatvány?

Ha elveszett a kártya, módosulnak az adatai vagy újonnan igényel adóazonosítót és adókártyát, akkor háromféle lehetőség van:

  • Ügyfélkapun keresztüli igénylés: Regisztrálni kell ügyfélkapura, valamint a gépre le kell tölteni az ÁNYK keretprogramot és a nyomtatványt is. 
  • Postai úton történő igénylés: ki kell nyomtatni a nyomtatványt, majd 2 példány kitöltését követően fel lehet adni postán. 
  • Személyesen a NAV-nál intézed: Az Ügyfélszolgálatokon adnak nyomtatványt és a kitöltésben is segítenek az ügyintézők. A nyitva tartásról itt lehet tájékozódni: Ügyfélszolgálatok.  A személyi iratok legyenek kéznél!

További információt a NAV oldalán találhat.

 

3. Mit kell tenni, ha elvesztettem az adókártyám?

Új adókártyát ugyanúgy a 19T34-es jelű nyomtatványon lehet kérni, amin az első adókártyA is igényelhető.

Az adókártya pótlása nem ingyenes, a díjáról a NAV-nál tud tájékozódni.

 

4. Mit kell tennem, ha megváltozott a nevem?

A név változása miatt cseréltetni kell a személyi okmányokat, így az adókártyát is. Ez szintén a 19T34-es jelű nyomtatványon lehet kérni, amin az első adókártya is igényelhető.

 

5. Hogyan kell kitölteni a 19T34 nyomtatványt?

A kitöltéshez részletes útmutató is készült, amelyet itt talál meg.

Forrás: Tudatos adózó

Új Magyarország Fejlesztési Terv
Európai Unió
© 2010-2017 Quaestura Hallgatói Ügyfélszolgálati Iroda