1. Kinek kell adókártya, adóazonosító jel?
Alapvetően mindenkinek szüksége van rá.
A magyar állampolgárok esetében a NAV hivatalból elindítja a folyamatot: aki 2016. december 31-ig nem tölti be a 25. évét, annak megképzi az adóazonosító jelet és a kártyát kiküldi postán.
Az adóazonosító igénylését bármikor el lehet indítani, akár személyesen a NAV-nál.
2. Hogyan kell adókártyát igényelni? Mi az a T34-es nyomtatvány?
Ha elveszett a kártya, módosulnak az adatai vagy újonnan igényel adóazonosítót és adókártyát, akkor háromféle lehetőség van:
- Ügyfélkapun keresztüli igénylés: Regisztrálni kell ügyfélkapura, valamint a gépre le kell tölteni az ÁNYK keretprogramot és a nyomtatványt is.
- Postai úton történő igénylés: ki kell nyomtatni a nyomtatványt, majd 2 példány kitöltését követően fel lehet adni postán.
- Személyesen a NAV-nál intézed: Az Ügyfélszolgálatokon adnak nyomtatványt és a kitöltésben is segítenek az ügyintézők. A nyitva tartásról itt lehet tájékozódni: Ügyfélszolgálatok. A személyi iratok legyenek kéznél!
További információt a NAV oldalán találhat.
3. Mit kell tenni, ha elvesztettem az adókártyám?
Új adókártyát ugyanúgy a T34-es jelű nyomtatványon lehet kérni, amin az első adókártya is igényelhető.
Az adókártya pótlása nem ingyenes, a díjáról a NAV-nál tud tájékozódni.
4. Mit kell tennem, ha megváltozott a nevem?
A név változása miatt cseréltetni kell a személyi okmányokat, így az adókártyát is. Ez szintén a T34-es jelű nyomtatványon lehet kérni, amin az első adókártya is igényelhető.
5. Hogyan kell kitölteni a 19T34 nyomtatványt?
A kitöltéshez részletes útmutató is készült, amelyet itt talál meg.
Forrás: Tudatos adózó