Magyar zászlómagyar    British flagenglish
Belépés
Neptun hozzáféréssel
 
 
Belépés

Adategyeztetés GyIK

Tartalomjegyzék

 

1. Milyen adatokat tudok a Neptunban én megváltoztatni?

2. Milyen adatokat tudok a Quaestura Irodában személyesen megváltoztatni?

3. Milyen adatokat tudok a Tanulmányi Hivatalban megváltoztatni?

4. Milyen adatokat tudok a Q-téren megváltoztatni?

5. Milyen dokumentumokat kell feltöltenem a Q-térre az adatmódosításhoz?

6. Hogyan tudom a személyi igazolványom számát, a nevemet és a lakcímeimet megváltoztatni elektronikus úton?

7. Mennyi ideig tart az ügyem feldolgozása?

8. Névváltozás esetén kell jeleznem a Tanulmányi Hivatalon is?

9. Honnan tudható, hogy feldolgozták-e már az ügyet?

10. Lezárták az ügyet, de még mindig rossz az adat. Mit tegyek?

 

1.) Milyen, a Neptunban szereplő adatokat változtathatok meg saját magam?

A Neptunba belépve módosíthatja értesítési címét, e-mail címét és mobiltelefonszámát a Saját adatok / Elérhetőségek menüpontban; bankszámlaszámát pedig a Pénzügyek / Beállítások menüpont Számlaszámok-fülén. Tanulmányi adatait csak az illetékes Tanulmányi Hivatal javíthatja.

 

2.) Milyen adatokat tudok a Quaestura Irodában személyes ügyintézés során megváltoztatni?

Azon adatai rögzítését, melyeket nem tud megváltoztatni önmagának, személyes ügyintézés folyamán is kérheti ügyfélszolgálatainkon, az adatot tartalmazó okmány bemutatásával.

Egyes adatainak rögzítését - melyekhez nem szükséges a személyazonosításra alkalmas igazolvány vagy lakcímkártya -, a Q-tér honlapon is kérheti, az Elektronikus Ügyintézés keretében (ld. 4. pont)

 

3.) Milyen adatokat tudok a Tanulmányi Hivatalban megváltoztatni?

Tanulmányi, illetve személyes adatait.
 

4.) Milyen adatokat tudok a honlapra belépve, elektronikus ügyintézés során megváltoztatni?

Név, Születési név, Születési hely, Születési idő, Állampolgárság, Édesanyja születési neve, Nem, Adóazonosító jel, TAJ szám (kizárólag az Egészségbiztosítási Hatósági Főosztály által kiállított TAJ-kártyán szereplő magyar TAJ-szám).

 

5.) Milyen dokumentumok másolatát kell feltöltenem, hogy az elektronikus ügyintézés során a Quaestura Iroda az adataimban a kért változtatást végrehajtsa?

Az érintett adatot tartalmazó okmányt (magyar állampolgárság esetében a honosítási okirat mindkét oldalát), kivéve a személyazonosításra alkalmas dokumentumot, illetve a lakcímigazoló kártya képét. Utóbbiakat ha óvatlanul feltöltené, automatikusan töröljük.

 

6.) Hogyan tudom rögzíttetni a személyi azonosításra alkalmas okmányom számát, az új nevemet, lakóhelyemet vagy tartózkodási címemet, ha nem tölthetem fel a honlapra és nem áll módomban személyesen ügyet intézni?

Az elektronikus rögzítés módja ügyfélkapu hozzáféréssel rendelkezőknek. (Probléma felmerülése esetén kérjük keressen elérhetőségeinken.)

1. Szíveskedjen letölteni az alábbi kitölthető pdf dokumentumot (amelyikre szüksége van):

Adategyeztető űrlap személyi okmány és/vagy névváltozás rögzítéséhez

Adategyeztető űrlap állandó vagy tartózkodási cím rögzítéséhez

2. Töltse ki a dokumentumon a szükséges mezőket és mentse el a dokumentumot.

3. Töltse fel a dokumentumot az alábbi hitelesítő felületre. 

A hitelesítés során válassza a „Hiteles PDF” lehetőséget, fogadja el az ÁSZF-et, és töltse fel a kitöltött űrlapot pdf-ként (max 20 MB).

4. Ezután átirányításra kerül az ügyfékapu azonosító felületére, ahol meg kell adnia ügyfélkapu azonosítóját és jelszavát a dokumentum hitelesítéséhez.

5. Töltse le a hitelesített dokumentumot. (saját e-mail címére is átküldetheti)

6. Nyissa meg a dokumentumot Adobe Acrobat Reader-ben (pdf-olvasóban).

7. A megnyitott pdf-nél kattintson bal oldalt a gémkapocs jelre (ld. példa dokumentumban piros nyíl).

Ha a gemkapocs jel nem látszik, akkor a baloldali keskeny szürke sáv középső kis sötétszürke háromszögével nyitható ki az a rész, ahol ezen ikonok elbújnak.

Pdf-ben gémkapocs jel

8. Nyissa meg és mentse le az ott található hitelesítő fájlt is (a Name/Név alatti fájlnévre kattintva) 

(ld. példa dokumentumban piros körben).

 

9. A hitelesített adatlapot és a hitelesítésről szóló kiegészítő fájlt töltse fel a Qtéren az adategyeztetés menüpontban.

10. Ne felejtse el bejelenteni ügyét!

 

7.) Milyen gyorsan változtatja meg a Quaestura Iroda az adataimat?

Amennyiben mindent helyesen töltött ki, valamint a megfelelő dokumentum olvasható és felismerhető elektronikus másolatát töltötte fel, úgy

legkésőbb a bejelentést követő 5. munkanapon megtörténik az adatváltoztatás.

Félév elején a megnövekedett ügyszám miatt előfordulhat, hogy néhány munkanapot csúszik a feldolgozás. Kérjük szíves türelmüket és megértésüket! 

 

8.) Amennyiben módosíttatom itt a nevemet, akkor a Tanulmányi Hivatalt is tájékoztatnom kell erről?

Igen. A névváltozást (név és születési név) hivatalos dokumentumok alapján be kell jegyezni, ez ügyben fel kell keresnie az illetékes Tanulmányi Hivatalt is!

 

9.) Honnan fogom tudni, hogy válaszoltak az ügyemre / elvégezték a bejelentésemben kért adatváltoztatást stb.?
A qter automatikus üzenetet küld önnek az ügye lezárásakor a Neptunban rögzített publikus e-mail címére, illetve a tanulmányi rendszerben látható lesz az új adat.

 

10.) Azt látom, hogy a bejelentett ügyem lezárt státuszú, de szerintem nem vagy rosszul lett végrehajtva a módosítás. Mit csináljak?

Először is ellenőrizze a NEPTUN-ban az adatokat, mert itt a Q-térben, a bejelentett ügynél adatainak a bejelentéskori állapota látszódik. Amennyiben a módosítás valamiért nem volt lehetséges, úgy az ügyhöz hozzáfűzött üzenetben tájékoztatjuk erről. Amennyiben a továbbiakban is hibásnak találja az ügyintézést, úgy az eredeti ügyhöz füzze hozzá a véleményét és ismét jeletse be az.

 

 

© 2010-2023 Quaestura Hallgatói Ügyfélszolgálati Iroda