Magyar zászló magyar    British flag english
Belépés
Neptun hozzáféréssel
 
 
Belépés

Pénzügy GyIK

 

1. BEFIZETÉS      2. ADÓIGAZOLÁS     3. JÖVEDELEMIGAZOLÁS     4. KIFIZETÉSEK - HALLGATÓI JUTTATÁSOK     5. DIÁKHITEL     6. HALLGATÓI BIZTOSÍTÁS

 

1. BEFIZETÉS

1.1 Hogyan tudom teljesíteni a kiírt tételeimet?

1.2 Milyen bankszámlaszámra kell indítanom a banki átutalást?

1.3 Készpénzes befizetéssel is feltölthetem a gyűjtőegyenlegemet?

1.4 Utalhatok a gyűjtőszámlára több pénzt is, mint az aktuális tartozásom?

1.5 Mennyi idő alatt érkezik meg az átutalásom a gyűjtőegyenlegemre?

1.6 Honnan tudhatom, hogy tartozásom van az egyetem felé?

1.7 Hol tudom megnézni, hogy mennyi pénz van a gyűjtőegyenlegemen?

1.8 Hogyan tudom teljesíteni a kiírásomat a gyűjtőegyenlegemről?

1.9 Mit tegyek, ha az általam átutalt összeg nem érkezett meg a gyűjtőegyenlegemre?

1.10 Miért írtak ki késedelmi díjat, ha időben átutaltam a pénzt?

1.11 Mi az automatikus teljesítés és mire használható?

1.12 Hogyan kérhetek intézményi/céges számlát?

1.13 Mik a pontos lépései a Neptunban a számlakérő nyilatkozat elkészítésének?

1.14 Hogyan tudom kinyomtatni a számlakérő nyilatkozatot?

1.15 Milyen számlaszámra kell fizetni az előzetes intézményi/céges számlával rendelkező tartozást?

1.16 Teljesíthetem gyűjtőegyenlegről az előzetes intézményi/céges számlával rendelkező tartozást?

1.17 Utalhatok a főszámlára több pénzt is, mint amennyiről a számla szól?

1.18 Hol tudom megnézni az elkészült számláimat?

1.19 Nem igényeltem számlát a Neptunban, mégis készült számla a még befizetetlen kiírásomhoz. Miért?

1.20 Mit tegyek, ha szeretném a gyűjtőegyenlegemen szereplő összeget visszakérni?

 

2. ADÓIGAZOLÁS

2.1 Mi az adóigazolás, mire használható?

2.2 Hogyan jutok hozzá az adóigazoláshoz, vagy annak másolati példányához?

2.3 Módosíthatom-e az adóigazolást?

2.4 Ha az adóigazoláson szerintem rosszul szerepel egy személyes adat, vagy maga az összeg nem megfelelő, mit tegyek?

2.5 Kaphatok-e adóigazolást 2010 után?

 

3. JÖVEDELEMIGAZOLÁS

3.1 Mi a jövedelemigazolás, mire használható?

3.2 Hogyan jutok hozzá a jövedelemigazoláshoz, vagy annak másolati példányához?

3.3 Milyen típusú kifizetések szerepelnek a jövedelemigazoláson?

3.4 Ha a jövedelemigazoláson szerintem rosszul szerepel egy személyes adat, vagy maga az összeg nem megfelelő, mit tegyek?

 

4. KIFIZETÉSEK - HALLGATÓI JUTTATÁSOK

4.1 Mikor, hogyan történik a rendszeres hallgatói juttatások utalása?

4.2 Ha halasztom a félévemet, kaphatok-e ösztöndíjat?

4.3 Mit tegyek, ha nagyobb összegű hallgatói juttatást kaptam az egyetemtől, mint amelyre jogosult  vagyok?

4.4 Mely Ösztöndíjat hogyan lehet igényelni, kinek jár, mik a feltételei?

4.5 Mit tegyek, ha nem kaptam meg a várható időpontban a nekem ítélt ösztöndíjat?

 

5. DIÁKHITEL

5.1 A szabadon felhasználható Diákhitel 1

5.2 A kötött felhasználású Diákhitel 2

5.3 Diákhitel Direkt

 

6. HALLGATÓI BIZTOSÍTÁS

 

 

 

1.0 BEFIZETÉS

 

1.1 Hogyan tudom teljesíteni a kiírt tételeimet?

A befizetés lépései:

  1. Banki átutalás indítása az ELTE gyűjtőszámlája irányába.
  2. Várakozás az összeg gyűjtőegyenlegre való beérkezésére. Ez általában 1-2 munkanapot vesz igénybe. Erről a Neptun automatikus üzenetet küld.
  3. A Neptun rendszerbe belépve a kiírt tétel teljesítése.

FONTOS! A gyűjtőszámlára való utalás nem jelenti a kiírt tétel teljesítését!

 

1.2 Milyen bankszámlaszámra kell indítanom a banki átutalást?

 

Utalás indítása magyar bankszámláról:

Kedvezményezett

Eötvös Loránd Tudományegyetem

Kedvezményezett bankszámla száma

10032000-01426201-01120008

Közlemény

NK-Neptun-kód (például: NK-ABCD12)

Összeg

az átutalni kívánt összeg

 

Utalás indítása külföldi bankszámláról:

Kedvezményezett

Eötvös Loránd Tudományegyetem

IBAN

HU22 1003 2000 0142 6201 0112 0008

SWIFT

MANEHUHB

BIC

HUSTHUHB

Devizanem

HUF

Közlemény

NK-Neptun-kód (például: NK-ABCD12)

Összeg

az átutalni kívánt összeg

 

A közlemény rovatban csupán 9 karakternek kell szerepelnie: NK- és a hallgató saját 6 karakterből álló Neptun kódja. Amennyiben helytelenül szerepel a közlemény rovat, úgy azt az automatikus érkeztető rendszer nem ismeri fel, így az nem kerül a hallgatói gyűjtőegyenlegre.

 

1.3 Készpénzes befizetéssel is feltölthetem a gyűjtőegyenlegemet?

Nem. Készpénzes befizetésre nincs lehetőség. Az egyéni gyűjtőegyenleg feltöltése csak banki átutalással lehetséges.

 

1.4 Utalhatok a gyűjtőszámlára több pénzt is, mint az aktuális tartozásom?

Igen. A hallgatói gyűjtőegyenlegen a hallgatói jogviszony ideje alatt tetszőleges összeget tarthat. Ennek az az előnye, hogy ha új befizetési kötelezettsége keletkezik és a szükséges összeg rendelkezésre áll a gyűjtőegyenlegén, akkor azt azonnal teljesíteni tudja, nem kell a banki átutalás átfutási idejét megvárnia.

 

1.5 Mennyi idő alatt érkezik meg az átutalásom a gyűjtőegyenlegemre?

A banki átutalás indítása és az átutalt összeg hallgatói gyűjtőegyenlegre való megérkezése közti átfutási idő legalább egy munkanap. Tehát aznap, amikor a banki átutalást indította, biztosan nem fog megérkezni az összeg a gyűjtőegyenlegre.

Tapasztalataink alapján, a megbízás megadása és a tétel hallgatói egyenlegre való megérkezése közti átfutási idő:
1 munkanap:     internetbankon keresztül, munkanapon, déli 12 óráig leadott megbízás esetén;

2 munkanap:     bankban, munkanapon, déli 12 óráig személyesen leadott megbízás esetén;

                          internetbankon keresztül, munkanapon, déli 12 óra után leadott megbízás esetén;

  külföldi bankszámláról, internetbankon keresztül, munkanapon, déli 12 óra előtt leadott megbízás esetén;

3-4 munkanap: külföldi bankszámláról, a bankban személyesen, munkanapon déli 12 óráig, vagy banki zárásig leadott megbízás esetén.

Tájékoztatjuk, hogy fentiek kizárólag pontosan megadott utalási (és közlemény) adatok esetén lehetnek érvényesek.

 

1.6 Honnan tudhatom, hogy tartozásom van az egyetem felé?

Minden új kiírásról a Neptun automatikus üzenetet küld a hallgatónak.

Az aktuálisan fennálló tarozásait a Neptun rendszerbe belépve a Pénzügyek/Befizetések menüpontban láthatja. A szűrési feltételeket Minden félév/Minden típus változóra kell állítani.

 

1.7 Hol tudom megnézni, hogy mennyi pénz van a gyűjtőegyenlegemen?

A gyűjtőszámla egyenlegét a Neptun rendszerbe belépve a Pénzügyek/Befizetések menüpontban láthatja.

 

1.8 Hogyan tudom teljesíteni a kiírásomat a gyűjtőegyenlegemről?

Amennyiben a gyűjtőegyenlegén elég pénz áll rendelkezésre, úgy a Pénzügyek/Befizetés menüpontban a befizetni kívánt tétel sorának végén a jelölőnégyzet kipipálása után a befizet gombot kell választani.

A felugró ablakban meg kell erősíteni a befizetési szándékot. A következő ablakban a fizetés típusa jelenik meg, ami a gyűjtőszámlás befizetés. Itt más lehetőség nem is választható. A sikeres befizetésről egy felugró ablak ad tájékoztatást.

 

1.9 Mit tegyek, ha az általam átutalt összeg nem érkezett meg a gyűjtőegyenlegemre?

Először is figyelembe kell venni, hogy a banki átutalások beérkezési ideje általában 1-2 munkanap. Külföldi bankszámláról indított utalások esetében 4-5 munkanap is lehet.

Amennyiben az átutalt összeg nem érkezett meg, úgy a qter.elte.hu oldalon belépve a saját Neptun kódjával és jelszavával tud egy új elektronikus ügyet indítani az Elektronikus ügyintézés/Pénzügy/Befizetés/Nem beérkezett befizetés reklamációja menüpontban. Itt a „Közlendő” ablakban írhatja le a problémáját majd a „mentés” gomb megnyomása után az „Új kép hozzáfűzése” menüpontot választva fel tudja tölteni a banki átutalásról szól bizonylat képét. Ezután a „Bejelent” gomb megnyomásával tudja véglegesíteni az ügyét.

Amíg az ügy nincs bejelentve, addig az illetékes ügyintézők nem látják az ügyet, így azt megválaszolni sem tudják.

Az ügy lezárásáról e-mail értesítést kap a Neptunban rögzített e-mail címére.

 

1.10 Miért írtak ki késedelmi díjat, ha időben átutaltam a pénzt?

Egy Neptunos kiírás teljesítésének időpontja nem az a dátum, amikor a hallható elindítja a banki átutalást, nem is az a dátum, amikor az a gyűjtőegyenlegre megérkezik, hanem az a dátum, amikor a hallgató a Neptun rendszerbe belépve a tartozását teljesíti. Amennyiben ez a teljesítés a befizetési határidő lejárta után történt, akkor a kiírt késedelmi díj jogos.

 

1.11 Mi az automatikus teljesítés és mire használható?

Az automatikus teljesítés arra ad lehetőséget, hogy ha Ön elegendő összeget tárol a gyűjtőegyenlegén, akkor egy-egy tartozás lejártakor a rendszer automatikusan teljesíti a kiírását, így nem lesz lejárt határidejű tartozása.

Az automatikus teljesítést a Neptun rendszerbe belépve a Pénzügyek/Befizetések menüpontban az Automatikus teljesítés fülön tudja beállítani. Az Automatikus teljesítés engedélyezése négyzetbe kell pipát tenni, majd elmenteni a változtatást.

 

 

1.12 Hogyan kérhetek intézményi/céges számlát?

A számlaigénylés főbb lépései:

  1. A Neptun rendszerbe belépve elektronikus számlakérő nyilatkozat leadása.
  2. A számlakérő nyilatkozat kinyomtatása.
  3. A kinyomtatott számla aláírása, aláíratása.
  4. A cégszerűen aláírt számla eljuttatása az illetékes szervezeti egységhez, például Kari Tanulmányi Hivatal, ahol a kért számla kiállításra kerül.

 

1.13 Mik a pontos lépései a Neptunban a számlakérő nyilatkozat elkészítésének?

      1.13.1  Befizető szervezet felvétele a saját szervezetek közé.

A Pénzügyek/Beállítások/Szervezetek menüpontban ellenőrizhető, hogy van-e már felvéve befizető szervezet. Amennyiben nincs, úgy az új saját szervezet menüpontot kell választani.

A felugró ablakban a Neptunban korábban már rögzített szervezetek listája jelenik meg. Itt a keresés gombra kattintva kereshet az adatok között.

Amennyiben megtalálta a megfelelő szervezetet, akkor a sor végén lévő + jelre kattintva tudja azt rögzíteni.

 

Ha a megfelelő szervezet nem, vagy rossz adatokkal szerepel a listában, akkor partner szervezet hozzáadására nincs lehetőség. Ebben az esetben a befizető adatait a számlakérő nyilatkozaton kézzel tudja megadni.

      1.13.2  Amennyiben szükséges, a kiírt tétel megbontása.

Ha a számlát nem a kiírás teljes összegéről kívánja kiállíttatni, szükséges a kiírt tétel megbontása. A Pénzügyek/Befizetés menüpontban a megfelelő kiírás során állva a sor végén levő + jelre kattintva tudja a tétel megosztását elindítani.

 

A felugró ablakban két részösszegre bontható a kiírás. A megosztás során mindkét részösszeg sort ki kell tölteni. Amennyiben kettőnél több részre kívánja bontani a tételét, úgy a folyamat az egyik már elkészített részösszeg során állva megismételhető.

 

      1.13.3  Befizető hozzárendelése.

(Amennyiben az első lépésben nem sikerült partnerszervezetet rögzíteni, akkor ezt a lépést ki kell hagyni.)

A Pénzügyek/Befizetés menüpontban a megfelelő (rész)kiírás során állva a sor végén levő + jelre kattintva tudja a befizetőt hozzárendelni.

A felugró ablakban a már rögzített befizetők közül választhat. A befizető típusát „Szervezet”-re kell állítani és a befizető során a „…” gombra kattintva kiválasztható a rögzített partnerszervezet.

Kiválasztás után fontos, hogy az „Átutalásos számlát kérek” mező ki legyen pipálva. Ezután mentéssel rögzíthetőek az adatok.

      1.13.4  Kérvény leadása.

A Pénzügyek/Befizetés menüpontban a megfelelő soron állva a sor végén levő „+” jelre kattintva érhető el a „Kérvény leadása” lehetőség.

A felugró ablakban megjelenik a számlakérő nyilatkozat képe. Ha a befizető szervezetet nem sikerült felvenni a saját szervezetek közé, akkor itt van mód arra, hogy a befizető szervezet adatait kézzel beírja a nyilatkozatba.

A kérvény Neptun rendszerben történő leadása nem elegendő a számla kiállításához! A kinyomtatott, cégszerűen aláírt példányt le kell adni az illetékes Tanulmányi Hivatalban.

 

1.14 Hogyan tudom kinyomtatni a számlakérő nyilatkozatot?

Az Ügyintézés/Kérvények felületen a Leadott kérvények fülön található kérvényre kattintva elindítható a nyomtatás.

 

1.15 Milyen számlaszámra kell fizetni az előzetes intézményi/céges számlával rendelkező tartozást?

Ezeket a befizetéseket az ELTE főszámlájára kell fizetni, amely számlaszám az elkészült számla bal felső sarkában is olvasható.

 

Utalás indítása magyar bankszámláról:

Kedvezményezett

Eötvös Loránd Tudományegyetem

Kedvezményezett bankszámla száma

10032000-01426201-00000000

Közlemény

a számla megjegyzés mezőjében található

Összeg

a számlán szereplő pontos összeg

 

Utalás indítása külföldi bankszámláról:

Kedvezményezett

Eötvös Loránd Tudományegyetem

IBAN

HU03 1003 2000 0142 6201 00000000

SWIFT

MANEHUHB

BIC

HUSTHUHB

Devizanem

HUF

Közlemény

a számla megjegyzés mezőjében található

Összeg

a számlán szereplő pontos összeg

 

A befizetés lépései:

  1. Átutalás indítása az ELTE főszámlája irányába.
  2. Várakozás az összeg főszámlára való beérkezésére. Ez általában 1-2 munkanapot vesz igénybe.
  3. Helyesen megadott összeg és kitöltött közlemény rovat esetén a kiírás automatikusan teljesül.

 

1.16 Teljesíthetem gyűjtőegyenlegről az előzetes intézményi/céges számlával rendelkező tartozást?

Nem. Előzetes intézményi/céges számlával rendelkező tartozás csak főszámlára történő utalással egyenlíthető ki.

 

1.17 Utalhatok a főszámlára több pénzt is, mint amennyiről a számla szól?

Nem. Ebben az esetben mindenképpen a pontos összeg átutalása szükséges.

 

1.18 Hol tudom megnézni az elkészült számláimat?

A Pénzügyek/Számlák menüpontban láthatja az elkészült számláit.

 

1.19 Nem igényeltem számlát a Neptunban, mégis készült számla a még befizetetlen kiírásomhoz. Miért?

A kiírások befizetési határidejét követő 8. napon a Neptun automatikusan kiállít egy számlát a hallgató, mint magánszemély részére a Neptunban található személyes adatok alapján (név, állandó lakcím, adóazonosító). A kiírás ebben az esetben választása szerint a gyűjtőszámlán keresztül vagy az ELTE főszámlájára történő utalással teljesítheti fizetési kötelezettségét.

 

1.20 Mit tegyek, ha szeretném a gyűjtőegyenlegemen szereplő összeget visszakérni?

A gyűjtőegyenlegen szereplő összeg visszautalására vonatkozó kérelmét itt nyújthatja be: Visszautalás kérése a gyűjtőszámláról.

A visszautalás a Neptunban szereplő alapértelmezett bankszámla számra történik, abban az esetben, ha nincs aktív tartozása/visszafizetési kötelezettsége az Egyetem felé.

 

2. ADÓIGAZOLÁS

Felhívjuk figyelmüket, hogy a 2010. évben befizetett költségtérítések után az ELTE már nem adott ki 2011. januárjában adókedvezményre jogosító igazolást, mivel a személyi jövedelemadóról szóló 1997. évi CXVII. törvény módosítása (közteherviselés átalakítását célzó törvénymódosításokról szóló 2009. évi LXXVII. tv. 186. § 8. pont) értelmében a 2010. január 1. napjától befizetett képzési díjak tekintetében megszűnt az adókedvezmény igénybevételének lehetősége. Fentiek értelmében az ELTE az adóigazolás alapadatai feltöltésére korábban rendelkezésre állt felületet 2010. január 1. napjával megszüntette.

 

2.1 Mi az adóigazolás, mire használható?

Miről szól:

Az adókedvezményre jogosító igazolás (továbbiakban röviden adóigazolás / igazolás) a hallgató által, egy gazdasági évben befizetett költségtérítések összegéről került az egyetem által kiállításra minden év januárjában.

 

Mire használható:

Az adóigazolást - mint ahogyan azt az elnevezése is mutatja - az év végi személyi jövedelemadó bevallása során lehet érvényesíteni és az igazoláson szereplő összeg egy részét, vagy egészét az adóként befizetett összegből vissza lehet igényelni az adóhatóságtól.

Nem mindegy, hogy ki igényli vissza a visszatéríthető összeget, és az sem mindegy, mikor! Ehhez a rövid útmutatót a „A halasztás módja” illetve a „Ki veheti igénybe az adókedvezményt” kérdések alatt találja.

Arról, hogy az összeg mekkora részét lehet visszaigényelni, illetve, hogy ide még milyen szabályok vonatkoznak az NAV-tól kaphat részletes információkat.

A NAV honlapja itt érhető el: http://www.nav.gov.hu/

 

Hogyan kell és lehet kiadni:

Az adóigazoláson az egyetem a képzést befizető helyén azt a magánszemélyt tűntette fel kedvezményezettként, amelyet a hallgató a befizetés éve során nyilatkozatában megjelölt. Továbbá a halasztás módja aszerint szerepel az igazoláson, ahogyan azt a hallgató a fent említett nyilatkozatban megadta.

Amennyiben a hallgató nem nyilatkozott az adóigazolás kiadásának módjáról, az egyetemnek kötelessége volt az igazolást úgy kiadni, hogy azon a képzést befizető helyén magát a hallgatót tűntesse fel kedvezményezettként, és a halasztás módját nem halasztottként kellet megjelölnie.

 

A halasztás módja:

A halasztás módja arra vonatkozik, hogy az igazoláson megjelölt kedvezményezett mikor, melyik évi adóbevallásához csatolhatja az adóigazolást.

Ha az igazoláson a halasztás módjánál „NEM” szerepel, akkor az igazoláson szereplő összeg után a kedvezményezett csak abban az évben veheti igénybe az adókedvezményt, amikor a befizetés évéről szóló adóbevallást is beadja.

Nem halasztott igazolást ki lehet adni a képzésben résztvevő, vagy más magánszemély részére is.

Ha az igazoláson a halasztás módjánál „IGEN” szerepel, akkor az igazoláson szereplő összeg után a kedvezményezett, az azévi adóbevallásban, mikor a befizetés is történt az adókedvezményt nem veheti igénybe.
A halasztott igazolás után az adókedvezményt az igazoláson szereplő kedvezményezett a befizetés évét követő öt évben veheti igénybe.

Halasztott igazolást csak a képzésben résztvevő nevére lehet kiállítani, más magánszemély halasztottan nem vehet igénybe adókedvezményt.

Amennyiben a halasztott igazoláson szereplő hallgató a befizetés évét követően több mint öt évig vesz még részt képzésen és ezalatt, vagy a tanulmányai befejeztét követő időszakban egyetlen nap munkaviszonnyal sem rendelkezett, akkor a halasztott igazolást igénybe veheti az első munkaviszony kezdetét követő első adóbevallása során akkor is, ha ez a befizetés évét követő öt évet meghaladja. Ha több halasztott igazolással rendelkezik, akkor növekvő sorrendben, évenként lehet igénybe venni azok alapján az adókedvezményt.

Az adókedvezmény igenybevételének módjáról, és szabályairól bővebb és pontosabb információkat a NAV-tól tudhat meg.

A NAV honlapja itt érhető el: http://www.nav.gov.hu/

 

Ki veheti igénybe az adókedvezményt:

Az adóigazoláson szereplő összeg után az adókedvezményt csak az a magánszemély veheti igénybe, aki az igazoláson a képzési díjat befizető helyén szerepel kedvezményezettként. Az adóigazolás kedvezményezettje kizárólag magánszemély lehet. Az egyetemnek nem kötelessége ellenőrizni azt, hogy a hallgató a nyilatkozatában pontosan kit adott meg az adóigazolás kedvezményezettjeként.

Azt, hogy ki lehet egy adóigazolás kedvezményezettje, törvény szabályozza. Erről bővebb információt a NAV-tól kaphat.

A NAV honlapja itt érhető el: http://www.nav.gov.hu/

 

Figyelem!
A személyi jövedelemadóról szóló 1997. évi CXVII. törvény módosítása (közteherviselés átalakítását célzó törvénymódosításokról szóló 2009. évi LXXVII. tv. 186. § 8. pont) értelmében a 2010. január 1. napjától befizetett képzési díjak tekintetében megszűnt az adókedvezmény igénybevételének lehetősége, ezért az ELTE az adóigazolás alapadatai feltöltésére korábban rendelkezésre állt felületet 2010. január 1. napjával megszüntette.

 

2.2 Hogyan jutok hozzá az adóigazoláshoz, vagy annak másolati példányához?

 

A hallgatók számára az egyetem minden év január végén kiadott egy a hallgató által befizetett költségtérítések összegéről szóló igazolást, melyet a hallgató ETR-ben szereplő levelezési címére postázott ki.

Amennyiben nem kapta meg korábban postai úton az igazolását, vagy időközben elveszett, megsérült, de Önnek szüksége van rá, akkor kérje a másolati példányt a Quaestura Irodától az Elektronikus Ügyintézésen belül, ITT.

 

2.3 Módosíthatom-e az adóigazolást?

Az adott évi adóigazolások módosítására minden évben meghatározott időpontig volt lehetőség. A 2009. évben befizetett költségtérítésekről kiadott adóigazolások módosítására még van lehetőség.
Amennyiben bármely módosítási igénye van legutóbbi, vagy korábbi adóigazolásával kapcsolatban, vegye fel a kapcsolatot a Quaestura Irodával, és jelentse be problémáját az Elektronikus Ügyintézésen belül az „Adó-/ Jövedelemigazoláson szereplő téves adat bejelentése” menüpontban.
Az ilyen jellegű probléma mindenképp egyedi kezelést igényel, így a részletekről az ügy elindítása után tudjuk Önt tájékoztatni.

A Pénzügyi ügyintézés az oldalon belül ITT található.

Amennyiben szükséges az igazolás módosításához a módosító nyilatkozatot a Dokumentumok menüpontban találja.

 

2.4 Ha az adóigazoláson szerintem rosszul szerepel egy személyes adat, vagy maga az összeg nem megfelelő, mit tegyek?

Amennyiben bármely módosítási igénye van legutóbbi, vagy korábbi adóigazolásával kapcsolatban, vegye fel a kapcsolatot a Quaestura Irodával, és jelentse be problémáját az Elektronikus Ügyintézésen belül az „Adó-/ Jövedelemigazoláson szereplő téves adat bejelentése” menüpontban.
Az ilyen jellegű probléma mindenképp egyedi kezelést igényel, így a részletekről az ügy elindítása után tudjuk Önt tájékoztatni.

A Pénzügyi ügyintézés az oldalon belül ITT található.

Amennyiben csak másolati példányt szeretne kérni egy vagy több évi adóigazolásáról azt ugyanúgy az Elektronikus Ügyintézésen belül, de a „Másolati példány kérése”menüpont alatt jelezheti.

 

2.5 Kaphatok-e adóigazolást 2010 után?

A személyi jövedelemadóról szóló 1997. évi CXVII. törvény módosítása (közteherviselés átalakítását célzó törvénymódosításokról szóló 2009. évi LXXVII. tv. 186. § 8. pont) értelmében a 2010. január 1. napjától befizetett képzési díjak tekintetében megszűnt az adókedvezmény igénybevételének lehetősége, ezért az ELTE az adóigazolás alapadatai feltöltésére korábban rendelkezésre állt felületet 2010. január 1. napjával megszüntette.

Tehát a fentiek értelmében a 2010-ben és azután befizetett/befizetendő költségtérítés után már nem lehet adókedvezményt igénybe venni, így az egyetem sem állít ki ezekről adókedvezményre jogosító igazolást.

 

 

3. JÖVEDELEMIGAZOLÁS

A személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény (a továbbiakban: Szja tv.) 1. sz. melléklete értelmében adómentes bevételnek minősül:


4.7.
a) kormányrendeletben szabályozott feltételek alapján két- és többoldalú nemzetközi oktatási együttműködési megállapodás keretében az oktatásért felelős miniszter által a Magyar Ösztöndíj Bizottság vagy a Magyar Ösztöndíj Bizottság Irodája javaslatára adományozott ösztöndíj, egyéb juttatás,

b) a felsőoktatásról szóló törvény, illetve a felsőoktatásban részt vevő hallgatók juttatásait szabályozó kormányrendelet(ek) alapján
ba) külföldi felsőoktatási intézményben tanuló belföldi hallgató,
bb) a külföldi hallgató részére folyósított juttatás, nyújtott kedvezmény,

c) a két- és többoldalú nemzetközi megállapodások alapján, valamint európai uniós és hazai költségvetési forrásból finanszírozott nemzetközi oktatási, képzési, kutatásfejlesztési és kulturális mobilitási programok keretében belföldi és külföldi magánszemélyek részére folyósított ösztöndíj, egyéb juttatás, nyújtott kedvezmény,

d) a határon túli magyarok részére felajánlott képzési és kutatási lehetőségek keretében ösztöndíjban részesülő külföldi oktatók, kutatók részére folyósított juttatás, nyújtott kedvezmény bármely esetben feltéve, hogy az nem minősül tevékenység ellenértékének;

 

4.12. a felsőoktatási intézmény nappali tagozatos hallgatója részére
a) a felsőoktatásról szóló törvény szerint az őt megillető juttatásként kifizetett
- ösztöndíj,
- tankönyv- és jegyzettámogatás teljes összege,
- a diákotthoni (kollégiumi) elhelyezését kiváltó lakhatási támogatás összege,

b) a gyakorlati képzés idejére kifizetett juttatás, díjazás értékéből havonta a hónap első napján érvényes havi minimálbért meg nem haladó része;
Az Szja tv. 11. § (3) bekezdés értelmében adóbevallási kötelezettség nem terheli azt a magánszemélyt, aki kizárólag olyan bevételt szerzett, amelyet nem kell bevallania. Nem kell bevallani - többek közt - azt a bevételt, amelyet a jövedelem kiszámításánál nem kell figyelembe venni.
Az Szja tv. 7. § (1) bekezdés a) pontja szerint a jövedelem kiszámításánál nem kell figyelembe venni azt a bevételt, amely az Szja tv. 1. számú melléklete szerint adómentes (lásd Szja tv. 1. sz. melléklet 4.7. és 4.12. pontja).
 

 

3.1 Mi a jövedelemigazolás, mire használható?

Miről szól:


Az jövedelemigazolás – teljes nevén: Igazolás az egy gazdasági évben kifizetett hallgatói juttatásokról – mint ahogy neve is mutatja, az egy gazdasági évben az egyetem által a hallgató részére kifizetett hallgatói juttatások összegéről az egyetem által kerül kiállításra minden év januárjában.
Bővebb információt erről a 6. JÖVEDELEMIGAZOLÁS menüpontban olvashat.


Mire használható:


A jövedelemigazoláson szereplő összeg a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény 1.sz melléklete 4.7 pontja és 4.12. pontja értelmében az adómentes bevételek közé tartozik.

Az Szja tv. 11. § (3) bekezdés értelmében adóbevallási kötelezettség nem terheli azt a magánszemélyt, aki kizárólag olyan bevételt szerzett, amelyet nem kell bevallania. Nem kell bevallani - többek közt - azt a bevételt, amelyet a jövedelem kiszámításánál nem kell figyelembe venni.

Az Szja tv. 7. § (1) bekezdés a) pontja szerint a jövedelem kiszámításánál nem kell figyelembe venni azt a bevételt, amely az Szja tv. 1. számú melléklete szerint adómentes (lásd Szja tv. 1. sz. melléklet 4.7. és 4.12. pontja).

Bővebb információt erről a Nemzeti Adó- és Vámhivataltól (NAV) kaphat.

A NAV honlapja itt érhető el:  http://nav.gov.hu
 


Hogyan kell és lehet kiadni:


A jövedelemigazoláson szerepelnie kell a hallgató adatainak, aki a juttatást kapta, illetve az egy gazdasági évben kifizetett hallgatói juttatások összegeinek, jogcímenként felsorolva.

 

A 2010. évre és az azt megelőző évekre vonatkozóan az egyetem minden év januárjában kiadott egy papír alapú jövedelemigazolást, melyet a hallgató, az ETR-ben szereplő postázási címére küldött el.

 

A 2011. évre és az azt követő évekre vonatkozóan az egyetem elektronikusan, az ETR felületén személyes üzenetben küldi el minden juttatásban részesített hallgató számára az adott évben a részére kifizetett hallgatói juttatások jogcímenkénti bontását, megjelölve a hallgatói juttatások igazolása kiadásának jogszabályi hátterét is.

Amennyiben Önnek hivatalos célból szüksége van az egyetem által papír alapon kiadott jövedelemigazolásra is, ahhoz a 6.2 pontban leírt módon juthat hozzá.


3.2 Hogyan jutok hozzá a jövedelemigazoláshoz, vagy annak másolati példányához?

•    2011 előtt kifizetett hallgatói juttatások esetében:

A hallgatók számára az egyetem 2012 előtt minden év január végén kiadott egy az egyetem által a hallgató részére kifizetett hallgatói juttatásokról szóló igazolást, melyet a hallgató ETR-ben szereplő levelezési címére postázott ki.

Amennyiben nem kapta meg korábban postai úton az igazolását, vagy időközben elveszett, megsérült, de Önnek szüksége van rá, akkor kérje a másolati példányt a Quaestura Irodától az Elektronikus Ügyintézésen belül a Pénzügy, Adó- és jövedelemigazolás, Adó- és jövedelemigazolás 2010-ig menüpontban.

•    2012-ben a 2011-es évben az egyetem által a hallgató részére kifizetett hallgatói juttatásokról személyes üzenetet kapott minden juttatásban részesülő hallgató.

Amennyiben Önnek hivatalos célból szüksége van az egyetem által papír alapon kiadott, 2011 évről szóló jövedelemigazolásra azt a Quaestura Iroda személyes ügyfélszolgálatán veheti át. Ha Ön nem tud személyesen befáradni Irodánkba, meghatalmazottat is küldhet, vagy az igazolás kipostázását is kérheti az Elektronikus Ügyintézésen belül a Pénzügy, Adó- és jövedelemigazolás, Jövedelemigazolás 2011-től menüpont alatt.
 

 

3.3 Milyen típusú kifizetések szerepelnek a jövedelemigazoláson?

Az egyetem által a hallgató részére kiadott, az egy gazdasági évben a hallgató részére kifizetett hallgatói juttatásokról szóló igazoláson minden hallgatói juttatás szerepel. Ez magába foglalja az összes ösztöndíjat, szociális és egyéb juttatásokat. Ami nem szerepel rajta, az a nyelvvizsga visszatérítés összege, illetve bármilyen a hallgató által az egyetem felé befizetett összeg visszafizetése.

Amennyiben egy az egyetem által tévesen kifizetett ösztöndíj a jogosulatlan hallgató által még ugyanabban a gazdasági évben visszafizetésre kerül, akkor ez az összeg a hallgató jövedelemigazolásán a kifizetett hallgatói juttatások között kifizetett tételként, majd ez alatt levonásként is szerepelni fog.
 


3.4 Ha a jövedelemigazoláson szerintem rosszul szerepel egy személyes adat, vagy maga az összeg nem megfelelő, mit tegyek?

Ha bármely adat (összeg, személyes adatok) Ön szerint nem megfelelően szerepel a korábban, az ETR-ben kiküldött személyes üzenetben, akkor ezt a problémát attól függően, hogy melyik évben történt a kifizetés, az alábbi menüpontokban jelentheti be a Quaestura Iroda honlapján az Elektronikus Ügyintézés szolgáltatáson keresztül:

•    2011 előtti kifizetéseket illetően:
Elektronikus ügyintézés, Pénzügy, Adó- és jövedelemigazolás, Adó- és jövedelemigazolás 2010-ig

•    2011 utáni kifizetéseket illetően:
Elektronikus ügyintézés, Pénzügy, Adó- és jövedelemigazolás, Jövedelemigazolás 2011-től

Az ilyen jellegű probléma mindenképp egyedi kezelést igényel, így a részletekről az ügy elindítása után tudjuk Önt tájékoztatni.
 

 

4. KIFIZETÉSEK - HALLGATÓI JUTTATÁSOK

 

4.1 Mikor, hogyan történik a rendszeres hallgatói juttatások utalása?

Az adott tanév őszi és tavaszi félévére vonatkozó pénzügyi kifizetések menetrendjéről az Egyetem Főtitkára körlevelet tesz közzé, amelyből többek között az ösztöndíj utalás várható napjáról kapnak tájékoztatást a hallgatók.

A Neptun hallgatói webes  felületén a Pénzügyek/Ösztöndíjak, kifizetések fülön a hallgatók tájékozódhatnak a részükre havonta kifizetett ösztöndíj(ak) mértékéről.

A kifizetések koordinálása és indítása a Rektori Hivatal Oktatási Igazgatóság feladatkörébe tartozik.

A hallgatói juttatások várhatóan minden hónap 10. napjáig megérkeznek az érintettek bankszámlájára, amennyiben a kifizetés feltételei kivétel nélkül teljesülnek.

 

4.2 Ha halasztom a félévemet, kaphatok-e ösztöndíjat?

Ösztöndíjra, illetve bármely hallgatói juttatásra csak aktív hallgatók lehetnek jogosultak, tehát ha Ön halaszt, vagy még nem iratkozott be, az iratkozást elmulasztotta, akkor nem kaphatja meg az ösztöndíj következő részletét mindaddig, míg újra aktív nem lesz az egyetem bármely képzésén.

 

4.3 Mit tegyek, ha nagyobb összegű hallgatói juttatást kaptam az egyetemtől, mint amelyre jogosult  vagyok?

Amennyiben Ön olyan ösztöndíj, vagy szociális támogatás jellegű kifizetésben részesült, amely Önt véleménye szerint nem illeti meg, vagy a várt havi részletnél nagyobb összegű juttatást kapott, kérjük, azonnal jelezze ezt a Quaestura Iroda felé, az Elektronikus Ügyintézés megfelelő menüpontjában.

Az azonnali kapcsolatfelvétel azért is fontos, mivel ha később derül fény a téves kifizetésre, előfordulhat, hogy az Ön jövedelemigazolásán szerepelni fog ez az összeg, mint kifizetett hallgatói juttatás, ám visszafizetésként akkor sem, ha Ön később visszafizeti a tévesen kiutalt összeget.

A Pénzügyi Ügyintézés ITT érhető el.

 

4.4 Mely Ösztöndíjat hogyan lehet igényelni, kinek jár, mik a feltételei?

A felsőoktatásról szóló 2005. évi CXXXIX. törvény, továbbá a felsőoktatásban részt vevő hallgatók juttatásairól és az általuk fizetendő egyes térítésekről szóló 51/2007. (III.26.) Korm. rendelet, valamint az ELTE Szervezeti és Működési Szabályzat II. kötete, Hallgatói Követelményrendszer szabályozza a hallgatói kifizetések rendjét.

 

A hallgatói juttatások (ösztöndíjak) rendszere:

Az államilag támogatott képzésekre járó hallgatók alapvetően háromfajta juttatásból részesedhetnek:

  • szociális juttatás,
  • teljesítmény alapján járó juttatás,
  • doktorandusz ösztöndíj.

A különböző ösztöndíjak mibenlétéről a Hallgatói Juttatások Kézikönyvében tájékozódhat.

 A kézikönyv elektronikus formában itt érhető el: http://www.elte.hu/file/ELTE_HJK.pdf

 

 

4.5 Mit tegyek, ha nem kaptam meg a várható időpontban a nekem ítélt ösztöndíjat?

Amennyiben az Önnek megítélt és az Ön részére folyósított ösztöndíj egy részlete nem érkezett meg az Ön bankszámlájára, akkor az alábbiakat ellenőrizze:

  • Ellenőrizze, hogy a Neptunban megfelelően van-e, vagy egyáltalán meg van-e adva az Ön aktuális bankszámlaszáma,
  • Vegye figyelembe, hogy ösztöndíjra csak aktív hallgatók jogosultak, tehát ha Ön halaszt, vagy még nem iratkozott be, az iratkozást elmulasztotta, akkor nem kaphatja meg az ösztöndíj következő részletét mindaddig, míg újra aktív nem lesz az egyetem bármely képzésén.
  •             A Bursa Hungarica ösztöndíj esetében:
    A felsőoktatási intézmény az önkormányzati ösztöndíjrészt nem köteles addig kifizetni, amíg azt az érintett önkormányzattól a Támogatáskezelő közvetítésével meg nem kapta. Tehát ezt a tényt figyelembe véve kérjük, hogy folyamatosan tájékozódjon aktuális híreinket illetően, mert amennyiben az ösztöndíj önkormányzati része késik, azt ott közzé tesszük..
  • Továbbá olvassa el figyelmesen a Hallgatói Juttatások Kézikönyvét, hiszen lehet, hogy valamely az ott felsorolt feltételek közül nem áll fenn.
    A kézikönyv elektronikus formában itt érhető el: http://www.elte.hu/file/ELTE_HJK.pdf

Amennyiben a fentiek egyike sem indolkolja Ön szerint azt, hogy Ön nem kapta meg időben azt a hallgatói juttatást, amelyre Ön jogosult az alábbiak szerint forduljon a megfelelő szervezeti egységhez:

 

  • A kari HÖK Irodát keresse fel amennyiben kérdése, problémája adódik az alábbiakkal kapcsolatban.

            Tanulmányi Ösztöndíj

            Rendszeres szociális ösztöndíj/ alaptámogatás / Rendkívüli szociális ösztöndíj

            Párhuzamos képzés kompenzációja

            ISZTK ösztöndíjak

            ERASMUS kiegészítő támogatás.

  • A Quaestura Irodánál jelezze ha problémája akad az alábbiak kifizetésével:

            Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíj

            Külföldi hallgatók miniszteri ösztöndíja (MÖB, OKM)

            Doktorandusz Ösztöndíj

            Köztársasági Ösztöndíj

A Quaestura Irodán belül a Pénzügyi Ügyintézés ITT érhető el.

Amennyiben az itt felsoroltak közt nem szerepel az a hallgatói juttatástípus, amellyel Önnek problémája van, akkor közvetlen ahhoz a szervhez kell fordulnia, amelyhez korábban a pályázatát beadta.

 

5. DIÁKHITEL

 

Két lehetőség közül is választhatsz!

5.1 A szabadon felhasználható Diákhitel 1

A diákhitel gyakorlatilag az állam által a hallgatói jogviszonyra tekintettel nyújtott kedvezményes hitel, amit az állam – szociális rászorultságtól függetlenül, egyéni hitelbírálat és kockázatértékelés nélkül – minden igénylőnek folyósít, aki a vonatkozó kormányrendelet szerint jogosult:

  • magyar állampolgár; menekült jogállású személy; bevándorlási, letelepedési engedéllyel rendelkező személy, illetve meghatározott jogcímen, aki Magyarországon szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkezik
  • 40. életévét még nem töltötte be,
  • felsőoktatási intézményben – állami ösztöndíjas és önköltséges képzésben, a Felsőoktatási törvény által meghatározott képzési formákban, illetve szinten (felsőfokú szakképzés, alapképzés, kiegészítő alapképzés, mesterképzés, egységes osztatlan képzés, szakirányú továbbképzés, doktori képzés) – „aktív” (azaz nem szünetelő) hallgatói jogviszonnyal rendelkezik,
  • lakóhelyét a személyi adat- és lakcímnyilvántartásba bejelentette,
  • a hitel igénylésekor nincs érvényes hallgatói kölcsönszerződése a Diákhitel Központ Zrt.-vel.
Nem kaphat hallgatói hitelt az, akinek korábban kötött kölcsönszerződése megszűnt és hallgatói hitellel összefüggő tartozása van.

 

5.1.1 Igénylés, folyósítás

Igénylésedet a Neptunban is elindíthatod, a dokumentumok kinyomtatásához és aláírásához pedig a Quaestura Hallgatói Ügyfélszolgálati Irodába kell befáradnod.

Igénylési határidők a tanulmányi félév során december 15. illetve május 15. amely legfeljebb 5 hónapra szólhat. Kérheted a hitel havi folyósítását, illetve a tanulmányi félévre eső (5 havi) összeg egyben történő átutalását. 2009. február 13-tól hatályos kormányrendelet-módosítás szerint mindazok, akik 2012. május 15-ét megelőzően kötöttek hitelszerződést, és akiknek szülei álláskeresők vagy aki árva, vagy aki félárva és az élő szülője álláskereső, maximum két tanulmányi féléven keresztül államilag támogatott képzésben havi 50 000 Ft, költségtérítéses képzésben havi 60 000 Ft-ot igényelhetnek. A szeptember közepéig leadott hitelkérelem alapján a kéthavi részlet folyósítására már akár október közepén, a hallgatói jogviszony leellenőrzése után sor kerülhet. A hitelt 11 tanulmányi féléven keresztül (félévenként 5 hónap) veheted igénybe. Ha egységes osztatlan képzésben veszel részt és a képzési idő meghaladja a 11 tanulmányi félévet, akkor a jogosultsági idő megegyezik a képzési idővel, de nem haladhatja meg a 14 tanulmányi félévet. Egyetemünkön továbbra sem elérhető az engedményezés. Amennyiben a 40. életévedet betöltötted, a születésnapodat követő tanulmányi félévtől a folyósítást a Diákhitel Központ beszünteti. A hallgatói hitel aktuális kamatlába a 2017. január 1. – 2017. június 30. időszakban évi 3,35%.

 

5.1.2 Törlesztés

A törlesztési kötelezettség kezdete általában a hallgatói jogviszony megszűnésének után kezdődik.

2012. augusztus 15-ét követően kötött szerződések esetén:
Hallgatói jogviszony megszűnését követő negyedik hónap első napjától, legkésőbb azonban a 40. életév betöltésének időpontját követő negyedik hónap első napjától.

A hitel visszafizetése havonta történik, a törlesztő részleteket nem a munkáltató vonja le, hanem Neked kell teljesítened a Diákhitel Központ felé. Amennyiben a törlesztési kötelezettséged kezdetét követően ismételten hallgatói jogviszonyt létesítesz, akkor a jogviszony létesítésének időpontjától kezdődően szünetel a visszafizetési kötelezettséged. A törlesztési kötelezettség szüneteltetésére – a kormányrendelet 16. (2) bekezdésében rögzített esetekben – kérelmet nyújthatsz be a Diákhitel Központhoz. Hitelfelvevőként jogod van a Diákhitel Központ által meghatározott összegen felül, az általad meghatározott összeget törleszteni. A hitel futamideje alatt bármikor lehetséges az előtörlesztés, korlátlanul és külön költségek nélkül. Az előtörlesztés összege közvetlenül a tőketartozást csökkenti.

 

5.2 A kötött felhasználású Diákhitel 2

A 2012/13-as tanévtől kezdve, a frissen felvételt nyert és szeptemberben felsőoktatási intézménybe beiratkozottak számára, a klasszikus szabad felhasználású Diákhitel mellett választhatóvá válik a kizárólag a képzés költségére fordítható kötött felhasználású Diákhitel. A felvehető összegnek nincs felső határa. Akkora összeget vehet fel az önköltséges képzésben részt vevő hallgató, amekkora az intézmény felé fennálló fizetési kötelezettsége, ennél az összegnél nem lehet magasabb az igényelt hitelösszeg. Az igényelt hitelt a Diákhitel Központ közvetlenül az egyetem/főiskola számára utalja, így biztosítva, hogy csak és kizárólag a képzés díja egyenlíthető ki belőle.
A kötött felhasználású hitel általános állami kamattámogatással működik, az általad fizetendő kamat évi 2%, a fennmaradó kamatrész különbözetét az állam havonta egészíti ki.

 

5.2.1 Ki veheti fel?

A kölcsönt az  önköltséges képzésben tanulmányokat folytató, 40. életévüket még be nem töltött hallgatók vehetik fel, miután beiratkoztak a felsőoktatási intézményükbe. Aki:
  • magyar állampolgár; menekült jogállású személy; bevándorlási, letelepedési engedéllyel rendelkező személy, illetve meghatározott jogcímen, aki Magyarországon szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkezik
  • a Felsőoktatási törvény által meghatározott képzési formákban, illetve szinten (felsőfokú szakképzés, alapképzés, kiegészítő alapképzés, mesterképzés, egységes osztatlan képzés, szakirányú továbbképzés, doktori képzés) – „aktív” (azaz nem szünetelő) hallgatói jogviszonnyal rendelkezik,
  • lakóhelyét a személyi adat- és lakcímnyilvántartásba bejelentette,
  • a hitel igénylésekor nincs érvényes hallgatói kölcsönszerződése a Diákhitel Központ Zrt.-vel.

 

5.2.2 Hogyan juthatsz hozzá a kötött felhasználású hitelhez?

Igénylésedet a Neptunban is elindíthatod, a dokumentumok kinyomtatásához és aláírásához pedig a Quaestura Hallgatói Ügyfélszolgálati Irodába kell befáradnod.

Aktuális hiteligénylési határidő: 2017. február 15.

 

5.2.3 A törlesztés

Csak a hallgatói jogviszony megszűnése utáni negyedik hónaptól, legkésőbb azonban a 40. életév betöltését követő negyedik hónaptól kell elkezdened visszafizetni a kölcsönt, amely a jövedelem legalább 4%-a. A hitel futamideje alatt bármikor lehetséges az előtörlesztés, korlátlanul és külön költségek nélkül. Az előtörlesztés összege közvetlenül a tőketartozást csökkenti.

A futamidő attól függ, hogy a kötelezően fizetendő törlesztő részletekből és az előtörlesztésekből mikorra fizethető vissza a teljes hiteltartozás.

 

5.2.4 Kedvezmények kötött felhasználású hiteleseknek

A kötött felhasználású hitelre általános kamattámogatás vonatkozik. Ugyanakkor a gyermekvállalással kapcsolatos élethelyzetekben (TGYÁS, GYED, GYES) kérhető a törlesztési kötelezettség szüneteltetése. A törlesztés szüneteltetését kérhetik azok is, akik rokkantsági nyugdíjra, rokkantsági járadékra, baleseti rokkantsági nyugdíjra jogosultak, illetve akik 40. életévük betöltése előtt újra hallgatói jogviszonyt létesítenek. E mellett a Diákhitel Központnál max. 24 hónapra igényelhető a megállapított törlesztőrészlet mérséklése, azoknak, akik a Diákhitelt jövedelmük alapján törlesztik, tehát legalább a törlesztési kötelezettségük megkezdését követő 3. évben járnak és nem a minimálbér alapján megállapított törlesztőrészletet fizetik.

Bővebb információhoz itt juthatsz: http://www.diakhitel.hu

 

5.3 Diákhitel Direkt

A Diákhitel Direkt igénybevételével  korszerű, kényelmes, segítő és tájékoztató funkciókat is ellátó elektronikus ügyintézési felületet használhatsz. Az adatok megadását támogató és ellenőrző felületek révén sokkal könnyebb lesz az ügyintézéshez kapcsolódó különféle nyomtatványok korrekt és hiánytalan létrehozása.

A hitelügyintézéssel kapcsolatos minden nyomtatvány előállítható a Diákhitel Direkt felületen. E dokumentumok túlnyomó része olyan, hogy benyújtásukkor nincs szükség személyazonosításra, így azok elektronikus úton, azaz az interneten keresztül, közvetlenül eljuttathatók a Diákhitel Központhoz.

A Diákhitel Direkt felületet használva többek között az alábbi ügyek intézhetők interneten keresztül:

  • személyes adatok megváltozásának bejelentése (kivéve a név, születési hely, születési idő, anyja neve, állampolgárság, adóazonosító-jel, illetve az állandó lakóhely megváltozásának bejelentését, amelynél a nyomtatványt személyesen kell leadni),
  • képzési adatok megváltozásának bejelentése
  • folyósítási és törlesztési adatok módosítása
  • a hitel aktuális egyenlegének (utalások és befizetések) lekérdezése,
  • a Diákhitel folyósításának szüneteltetése, illetve újraindítása
  • törlesztő részlet aktuális mértékének lekérdezése
  • előtörlesztés vagy kötelező törlesztőrészlet befizetése átutalással
Ha a Diákhitel Központnál már van érvényes kölcsönszerződésed, megkötheted a Diákhitel Direkt szerződését is, mely lehetővé teszi számodra az internetes ügyintézést. A Diákhitel Direkten kitöltött szerződést személyesen a Quaestura Hallgatói Ügyfélszolgálati Irodában lehet leadni.

 

Személyes ügyfélszolgálat

Diákhitel Központ Zrt.
1027 Budapest, Kacsa utca 15.23.
Nyitva tartás:
hétfő–csütörtök: 8:00–17:00
péntek: 8:00–16:00

KÖKI Terminal
1191 Budapest, Vak Bottyán u. 75. A-C. II. emelet 242.
Nyitva tartás:
hétfő–péntek: 10:00–18:00

 

Telefonos ügyfélszolgálat

+36 1 999 99 44
(helyi tarifával hívható, külföldről és belföldön is)

Hívható: 
hétfő-péntek 8.00-18.00

 

Diákhitel

 

6. HALLGATÓI BIZTOSÍTÁS

  • A hallgatói biztosításhoz az adatlapot az Qter-be belépve a Hallgatói Dokumentumok alatt találja.
  • A Biztosítási adatlap kitöltött és aláírt eredeti példányát a Quaestura Irodában személyesen kell leadnia, vagy amennyiben nem tudja személyesen intézni, levélben a Quaestura Iroda címére küldje el.
Új Magyarország Fejlesztési Terv
Európai Unió
© 2010-2017 Quaestura Hallgatói Ügyfélszolgálati Iroda