Magyar zászlómagyar    British flagenglish
Belépés
Neptun hozzáféréssel
 
 
Belépés

Pénzügy GyIK

 

1. BEFIZETÉS     2. JÖVEDELEMIGAZOLÁS     3. KIFIZETÉSEK - HALLGATÓI JUTTATÁSOK     4. DIÁKHITEL 

 

1. BEFIZETÉS

 

1.1 Hogyan tudom teljesíteni a tartozásaimat?

1.2 Hogyan utaljak az Egyetem gyűjtőszámlájára?

1.2.1 Hogyan tudok a gyűjtőszámlára belföldi utalást indítani?

1.2.2 Hogyan tudok a gyűjtőszámlára külföldi utalást indítani?

1.3 Fizethetek-e készpénzzel?

1.4 Utalhatok az Egyetem gyűjtőszámlájára több pénzt is, mint az aktuális tartozásom?

1.5 Mennyi idő alatt érkezik meg az átutalásom a személyes gyűjtőegyenlegemre?

1.6 Honnan tudhatom, hogy tartozásom van az Egyetem felé?

1.7 Hol tudom megnézni, hogy mennyi pénz van a személyes gyűjtőegyenlegemen?

1.8 Hogyan tudom teljesíteni a kiírásomat a személyes gyűjtőegyenlegemről vagy bankkártyával?

1.9 Mit tegyek, ha az általam átutalt összeg nem érkezett meg a személyes gyűjtőegyenlegemre?

1.10 Miért írtak ki késedelmi díjat, ha időben átutaltam a pénzt?

1.11 Mi az az automatikus teljesítés?

1.12 Hogyan kérhetek intézményi/céges számlát?

1.13 Mik a pontos lépései a Neptunban a számlakérő nyilatkozat elkészítésének?

1.14 Hogyan tudom kinyomtatni a számlakérő nyilatkozatot?

1.15 Hogyan kell utalni az előzetes intézményi/céges számlával rendelkező tartozást?

1.15.1 Hogyan tudok a főszámlára belföldi utalást indítani?

1.15.2 Hogyan tudok a főszámlára külföldi utalást indítani?

1.16 Teljesíthetem-e bankkártyával vagy személyes gyűjtőegyenlegről az előzetes intézményi/céges számlával rendelkező tartozást?

1.17 Utalhatok-e a főszámlára több pénzt, mint amennyiről a számla szól?

1.18 Hol tudom megnézni az elkészült számlákat?

1.19 Nem igényeltem számlát a Neptunban, mégis készült számla a még befizetetlen kiírásomhoz. Miért?

1.20 Mit tegyek, ha szeretném visszakapni a személyes gyűjtőegyenlegemen lévő összeget?

1.21 Mi a SEPA-utalás?

 

2. JÖVEDELEMIGAZOLÁS

 

3. KIFIZETÉSEK - HALLGATÓI JUTTATÁSOK

3.1 Mikor, hogyan történik a rendszeres hallgatói juttatások utalása?

3.2 Ha halasztom a félévemet, kaphatok-e ösztöndíjat?

3.3 Mit tegyek, ha nagyobb összegű hallgatói juttatást kaptam az egyetemtől, mint amelyre jogosult  vagyok?

3.4 Mely Ösztöndíjat hogyan lehet igényelni, kinek jár, mik a feltételei?

3.5 Mit tegyek, ha nem kaptam meg a várható időpontban a nekem ítélt ösztöndíjat?

 

4. DIÁKHITEL

 

4.1 Milyen diákhitel-konstrukciók érhetőek el a felsőoktatásban tanulók számára?

4.2 Hogyan igényelhetem meg a diákhitelt?

4.3 Minden félévben újra kell igényelnem a diákhitelt?

4.4 Mi a teendő, ha változás történik a személyes – vagy a tanulmányi adataimban?

4.5 Hol találok információt a Diákhitel1-ről?

4.6 Hol találok információt a Diákhitel2-ről?

4.7 Mikor igényelhetem meg a DH2-t (kötött felhasználású diákhitel)?

4.8 Diákhitel2 esetén az önköltségem teljes összegét kell igényelnem?

4.9 Diákhitel2-t igényeltem, van valami teendőm a Neptunban?

4.10 Korábban igényeltem Diákhitel2-t, de most mégis saját zsebből szeretném fizetni az önköltségemet. Mi a teendőm?

4.11 Korábban Diákhitel2-t igényeltem, de időközben magasabb lett az önköltségem összege. Van valami teendőm?

4.12 Diákhitel2-ből szeretném fizetni az önköltséget, de félek, hogy a befizetési határidőig nem érkezik meg az összeg a DH Központtól. Ilyen esetben befizethetem magamnak az önköltséget és majd később visszakapom?

4.13 Honnan fogom tudni, hogy a diákhitel-igénylésem rendben van és az önköltségem be lesz fizetve?

4.14 A Neptunban az aktuális önköltségem mellett az Elutasítva DH2-státuszt látom. Mi lehet a probléma?

4.15 Igényeltem Diákhitel2-t, mégsem lett befizetve az önköltségem (az aktuális önköltségem mellett a DH2-státusz mezője üres). Mi lehet a probléma?

4.16 Diákhitel2-ből fizetem az önköltséget, azonban nem érkezett meg időben az összeg és késedelmi díj került kiírásra a Neptunban. Van lehetőség a késedelmi díj töröltetésére?

4.17 Hol tudom ellenőrizni, hogy meddig vagyok még jogosult a diákhitelre?

 

 

1.0 BEFIZETÉS

 

1.1 Hogyan tudom teljesíteni a tartozásaimat?

Tartozásait BANKKÁRTYÁJÁVAL vagy az Egyetem gyűjtőszámlájára indított átutalással tudja teljesíteni:

  • A BANKKÁRTYÁS befizetés indítása a Neptunból történik.
  • Az Egyetem gyűjtőszámlájára indított átutalást követően általában 1-2 munkanapon belül érkezik meg az összeg az Ön személyes gyűjtőegyenlegére. A fizetési határidő elteltét követően tartozását személyes gyűjtőegyenlege terhére automatikusan megkíséreljük kiegyenlíteni (lásd: 1.11 Mi az az automatikus teljesítés?).
  • A Neptunban szereplő tartozások befizetésére tehát nincs lehetőség sem készpénzben, sem rózsaszín csekken (belföldi postautalvány), sem sárga csekken (készpénzátutalási megbízás).

 

FONTOS! Az Egyetem gyűjtőszámlájára indított banki átutalás még nem jelenti a tartozás teljesítését!

 

1.2 Hogyan utaljak az Egyetem gyűjtőszámlájára?

(Fontos: Az Egyetemnek van másik számlaszáma is, az ún. főszámla. A két számlaszámra történő átutalásra különböző előírások vonatkoznak!)

1.2.1 Hogyan tudok a gyűjtőszámlára belföldi utalást indítani?

Az ehhez szükséges adatok:

  1. kedvezményezett neve: Eötvös Loránd Tudományegyetem
  2. a kedvezményezett bankszámlaszáma: 10032000-01426201-01120008
  3. közlemény*: NK-neptunkód
    Ha például az Ön neptunkódja ABC123, akkor a közlemény (idézőjelek nélkül): „NK-ABC123”.
  4. összeg: az átutalni kívánt tetszőleges összeg


* Az Egyetem gyűjtőszámlájára történő átutalásnál a közlemény mindig pontosan kilenc (9) darab karakterből áll:

  • ,,NK-” (’en’, ’ká’, ’kötőjel’), majd:
  • a hallgató hat (6) darab  karakterből álló pontos Neptun-kódja.

A Neptun-kód megadásánál fokozottan ügyeljen a véletlenül felcserélhető karakterekre, a betűcsere elkerülésére, úgymint ( O-0, I-1, Z-2, U-V, G-6 stb.), különösen a kézzel (bankfiókban) kitöltött átutalási megbízás esetén.

Elrontott közlemény esetén az átutalt összeg nem kerül automatikusan a személyes gyűjtőegyenlegére. Ilyen esetben kérjük, indítson Nem beérkezett befizetés reklamációja típusú ügyet a banki átutalási bizonylat képének feltöltésével (melyen jól látható az utalás dátuma, tehát a banki könyvelés napja, a bankszámlaszám, amire utalt, illetve amiről érkezett az utalás, név, valamint a megadott közlemény).


1.2.2Hogyan tudok a gyűjtőszámlára külföldi utalást indítani?

Az ehhez szükséges adatok:

 

  1. kedvezményezett: Eötvös Loránd Tudományegyetem
  2. a kedvezményezett bankszámlaszáma (IBAN): HU22 1003 2000 0142 6201 0112 0008
     
  3. úgynevezett SEPA-utalás esetén:
    1. SWIFT/BIC-kód: HUSTHUHB
    2. költségviselési mód: SHA (shared, osztott)
  4. nem SEPA utalás esetén:
    1. a számlavezető („account with institution”) bankként a Magyar Államkincstárnak:
      1. a SWIFT/BIC-kódja: HUSTHUHB
      2. a címe: 1054 Budapest Hold utca 4.
    2. a Magyar Államkincstár levelező („correspondent”) bankjaként a Magyar Nemzeti Banknak:
      1. a SWIFT/BIC-kódja: MANEHUHB
      2. a címe: 1013 Budapest, Krisztina krt. 55.
  5. közlemény*: NK-neptunkód
    Ha például az Ön neptunkódja ABC123, akkor a közlemény (idézőjelek nélkül): „NK-ABC123”.
  6. összeg: az átutalni kívánt tetszőleges összeg
     

1.3 Fizethetek-e készpénzzel?

Neptunban szereplő tartozások esetén nem. 

Lásd még: 1.1 Hogyan tudom teljesíteni a tartozásaimat?

 

1.4 Utalhatok az Egyetem gyűjtőszámlájára több pénzt is, mint az aktuális tartozásom?

Igen.

A személyes gyűjtőegyenlegén tetszőleges összeget tarthat. Ennek előnye, hogy ha a szükséges összeg rendelkezésre áll a személyes gyűjtőegyenlegén, akkor a tartozást a fizetési határidőt követően az automatikus teljesítés ki tudja egyenlíteni az Ön közreműködése nélkül is.

Lásd még: 1.11 Mi az az automatikus teljesítés?

 

1.5 Mennyi idő alatt érkezik meg az átutalásom a személyes gyűjtőegyenlegemre?

Az érkeztetés munkanaponként egyszer, délelőtt történik. 

A banki átutalás indítása és az összeg személyes gyűjtőegyenlegre való megérkezése közti átfutási idő 1-2 munkanap. Szabadnapokon és ünnepnapokon nincs banki szolgáltatás, így ezzel az átfutási idővel kell terveznie, amikor határidőhöz kötött a befizetése. Tehát aznap, amikor a banki átutalást indította, biztosan nem fog megérkezni az összeg a gyűjtőegyenlegre.

 

Az átutalás indítása és az összeg személyes gyűjtőegyenlegre történő érkeztetése közti átfutási idő (pontosan megadott utalási és közlemény adatok esetén):

  • 1 munkanap: internetbankon keresztül, munkanapon déli 12 óráig leadott megbízás esetén;
  • 2 munkanap: 
    • bankfiókban, munkanapon déli 12 óráig személyesen leadott megbízás esetén;
    • internetbankon keresztül, munkanapon déli 12 óra után leadott megbízás esetén;
    • külföldi bankszámláról, internetbankon keresztül, munkanapon déli 12 óra előtt leadott megbízás esetén;
  • 3-4 munkanap: külföldi bankszámláról, a bankban személyesen, munkanapon déli 12 óráig, vagy banki zárásig leadott megbízás esetén.

 

1.6 Honnan tudhatom, hogy tartozásom van az Egyetem felé?

Minden új tartozás keletkezésekor a Neptun automatikus üzenetet küld. A Neptunba történő belépés után felugró ablakban tájékoztatást kap, ha lejárt tartozása van.

Fennálló tartozásait itt ellenőrizheti: Neptun, Pénzügyek / Befizetések menüpont, Befizetés és Visszafizetés fülek. Ellenőrzéskor a következő keresési feltételek legyenek beállítva: Félévek: Minden félév, Státusz: Aktív.

 

1.7 Hol tudom megnézni, hogy mennyi pénz van a személyes gyűjtőegyenlegemen?

A gyűjtőszámla egyenlegét a Neptun rendszerbe belépve a Pénzügyek/Befizetések menüpontban láthatja.

 

1.8 Hogyan tudom teljesíteni a kiírásomat a személyes gyűjtőegyenlegemről vagy bankkártyával?

  • A gyűjtőszámlás befizetéshez utaljon időben, helyes közleménnyel megfelelő összeget az Egyetem gyűjtőszámlájáraAmennyiben a gyűjtőegyenlegén elég pénz áll rendelkezésre, úgy a Neptun, Pénzügyek / Befizetés menüpontban a befizetni kívánt tétel sorának végén, a jelölőnégyzet kipipálása után a Befizet gombot kell választani (ld. képernyőkép). A felugró ablakban meg kell erősíteni a befizetési szándékot. Felhívjuk figyelmét, hogy ennek elmulasztása esetén a befizetési határidő lejártát követően a tartozást automatikusan, az Ön közreműködése nélkül kiegyenlíti a rendszer.
  • Bankkártyás befizetés: Neptun, Pénzügyek / Befizetés menüpont, a befizetni kívánt tétel sorának végén a jelölőnégyzet kipipálása után Befizet gomb. A felugró ablakban meg kell erősíteni a befizetési szándékot. A következő ablakban a fizetés típusa jelenik meg, itt válassza a bankkártyás befizetést. A sikeres befizetésről egy felugró ablak ad tájékoztatást.

 

1.9 Mit tegyek, ha az általam átutalt összeg nem érkezett meg a személyes gyűjtőegyenlegemre?

Vegye figyelembe, hogy a belföldi banki átutalások beérkezési ideje általában 1-2 munkanap, a külföldi bankszámláról indított utalások esetében 4-5 munkanap is lehet.

Ha az átutalt összeg nem érkezett meg a személyes gyűjtőegyenlegére, először ellenőrizze, hogy a megfelelő módon (jó számlaszámra, helyes közleménnyelutalt-e, lásd: 1.2 Hogyan utaljak az Egyetem gyűjtőszámlájára?.

Ezután indítson Nem beérkezett befizetés reklamációja típusú ügyet. A Közlendő mezőben írja le a problémát majd a Mentés megnyomása után az Új kép hozzáfűzése-vel tudja feltölteni a banki átutalásról szóló bizonylat képét. Ezután a Bejelent megnyomása szükséges az ügy ügyintézők felé történő továbbításhoz.

Amíg az ügy nincs bejelentve, addig az illetékes ügyintézők nem látják az ügyet, így azt megválaszolni sem tudják.

Az ügy lezárásáról e-mail értesítést kap a Neptunban rögzített e-mail címére.

 

1.10 Miért írtak ki késedelmi díjat, ha időben átutaltam a pénzt? Mi a teendő a jogosulatlanul kiírt késedelmi díjjal?

FONTOS! Az Egyetem gyűjtőszámlájára indított banki átutalás még nem jelenti a tartozás teljesítését!

Egy Neptunban szereplő tartozás teljesítésének időpontja nem a banki átutalás indításának napja, és nem is a személyes gyűjtőegyenlegre történő érkeztetés napja. Ha a fizetési határidő elteltekor a tartozás a Neptunban még nem „Teljesített” státuszú, és nincs a személyes gyűjtőegyenlegén elegendő összeg az automatikus teljesítéshez sem, akkor automatikusan késedelmi díj generálódik.

A tartozással kapcsolatos kérdés, panasz esetén forduljon a kiírást készítő szervezeti egységhez (jellemzően a kari Tanulmányi Hivatalhoz vagy az érintett kollégiumhoz), ők az illetékesek a kérdések megválaszolásában. A Q-téren keresztül ilyen jellegű ügyben csak általános útbaigazítással tudunk szolgálni: más szervezeti egység által kiírt tételt nem törölhetünk, és nem módosíthatjuk a tartozások összegét, fizetési határidejét.

 

1.11 Mi az az automatikus teljesítés?

Ha a személyes gyűjtőegyenlegén van elegendő fedezet, akkor egy-egy tartozás lejártakor a rendszer automatikusan teljesíti a kiírását, így nem lesz lejárt határidejű tartozása és elkerülhető a késedelmi díj automatikus kivetése is.

A tartozások teljesítése megkísérlésének sorrendje:

  1. Az ún. tartozásrendezésben részt vevő tartozások:
    1. a szolgáltatási díjak (beleértve a késedelmi díjat);
    2. ösztöndíj-visszafizetések;
    3. kollégiumi tartozások;
    4. „minden más” I.-ből (azaz az önköltség jellegű díjak);
  2. Az ún. tartozásrendezésben részt nem vevő tartozások:
    1. késedelmi jellegű díjak;
    2. ösztöndíj-visszafizetések;
    3. „minden más” II.-ből (ami nem 5., 6., 8., 9., 10.);
    4. kollégium: „kisebb összegű” jogcímek;
    5. kollégium: „nagyobb összegű” jogcímek;
    6. önköltség jellegű díjak.

A sorrendezés első körben a jogcímekre, azon belül fizetési határidő alapján zajlik. Ha így sem egyértelmű a sorrend, akkor előbbre kerül a későbbi tartozás.

A jogcímek szerinti részletes sorrend.

 

1.12 Hogyan kérhetek intézményi/céges számlát?

A számlaigénylés főbb lépései:

  1. A Neptun rendszerbe belépve elektronikus számlakérő nyilatkozat leadása.
  2. A számlakérő nyilatkozat kinyomtatása.
  3. A kinyomtatott számlakérő nyilatkozat aláírása, aláíratása.
  4. A cégszerűen aláírt számlakérő nyilatkozat eljuttatása az illetékes szervezeti egységhez, például Kari Tanulmányi Hivatal, ahol a kért számla kiállításra kerül.

 

1.13 Mik a pontos lépései a Neptunban a számlakérő nyilatkozat elkészítésének?

      1.13.1  Befizető szervezet felvétele a saját szervezetek közé.

A Pénzügyek/Beállítások/Szervezetek menüpontban ellenőrizhető, hogy van-e már felvéve befizető szervezet. Amennyiben nincs, úgy az új saját szervezet menüpontot kell választani.

A felugró ablakban a Neptunban korábban már rögzített szervezetek listája jelenik meg. Itt a keresés gombra kattintva kereshet az adatok között.

Amennyiben megtalálta a megfelelő szervezetet, akkor a sor végén lévő + jelre kattintva tudja azt rögzíteni.

 

Ha a megfelelő szervezet nem, vagy rossz adatokkal szerepel a listában, akkor partner szervezet hozzáadására nincs lehetőség. Ebben az esetben a befizető adatait a számlakérő nyilatkozaton kézzel tudja megadni.

      1.13.2  Amennyiben szükséges, a kiírt tétel megbontása.

Ha a számlát nem a kiírás teljes összegéről kívánja kiállíttatni, szükséges a kiírt tétel megbontása. A Pénzügyek/Befizetés menüpontban a megfelelő kiírás során állva a sor végén levő + jelre kattintva tudja a tétel megosztását elindítani.

 

A felugró ablakban két részösszegre bontható a kiírás. A megosztás során mindkét részösszeg sort ki kell tölteni. Amennyiben kettőnél több részre kívánja bontani a tételét, úgy a folyamat az egyik már elkészített részösszeg során állva megismételhető.

 

      1.13.3  Befizető hozzárendelése.

(Amennyiben az első lépésben nem sikerült partnerszervezetet rögzíteni, akkor ezt a lépést ki kell hagyni.)

A Pénzügyek/Befizetés menüpontban a megfelelő (rész)kiírás során állva a sor végén levő + jelre kattintva tudja a befizetőt hozzárendelni.

A felugró ablakban a már rögzített befizetők közül választhat. A befizető típusát „Szervezet”-re kell állítani és a befizető során a „…” gombra kattintva kiválasztható a rögzített partnerszervezet.

Kiválasztás után fontos, hogy az „Átutalásos számlát kérek” mező ki legyen pipálva. Ezután mentéssel rögzíthetőek az adatok.

      1.13.4  Kérvény leadása.

A Pénzügyek/Befizetés menüpontban a megfelelő soron állva a sor végén levő „+” jelre kattintva érhető el a „Kérvény leadása” lehetőség.

A felugró ablakban megjelenik a számlakérő nyilatkozat képe. Ha a befizető szervezetet nem sikerült felvenni a saját szervezetek közé, akkor itt van mód arra, hogy a befizető szervezet adatait kézzel beírja a nyilatkozatba.

A kérvény Neptun rendszerben történő leadása nem elegendő a számla kiállításához! A kinyomtatott, cégszerűen aláírt példányt le kell adni az illetékes Tanulmányi Hivatalban.

 

1.14 Hogyan tudom kinyomtatni a számlakérő nyilatkozatot?

Az Ügyintézés/Kérvények felületen a Leadott kérvények fülön található kérvényre kattintva elindítható a nyomtatás.

 

1.15 Hogyan kell utalni az előzetes intézményi/céges számlával rendelkező tartozást?

Ezeket a befizetéseket az Egyetem főszámlájára kell fizetni, az alábbiak szerint.

(Az Egyetemnek van másik számlaszáma is, az ún. gyűjtőszámla. A két számlaszámra történő átutalásra különböző előírások vonatkoznak!)

 

Az Egyetem főszámlájára történő befizetés lépései:

  1. Átutalás indítása az Egyetem főszámlája irányába.
  2. Várakozás az összeg főszámlára való beérkezésére, általában 1-2 munkanap.
  3. Helyesen megadott összeg és helyesen kitöltött közlemény rovat esetén a kiírás automatikusan teljesül.

 

1.15.1 Hogyan tudok a főszámlára belföldi utalást indítani?

Az ehhez szükséges adatok:

  1. kedvezményezett neve: Eötvös Loránd Tudományegyetem
  2. a kedvezményezett bankszámlaszáma: 10032000-01426201-00000000
  3. közlemény: a számla megjegyzés mezőjében található pontos kód
  4. összeg: a számlán szereplő pontos összeg

 

1.15.2 Hogyan tudok a főszámlára külföldi utalást indítani?

Az ehhez szükséges adatok:

  1. ­kedvezményezett: Eötvös Loránd Tudományegyetem
  2. a kedvezményezett bankszámlaszáma (IBAN): HU03 1003 2000 0142 6201 0000 0000
  3. úgynevezett SEPA-utalás esetén:
    1. SWIFT/BIC-kód: HUSTHUHB
    2. költségviselési mód: SHA (shared, osztott)
  4. nem SEPA utalás (pl. TARGET2) esetén:
    1. a számlavezető („account with institution”) bankként a Magyar Államkincstárnak:
      1. a SWIFT/BIC-kódja: HUSTHUHB
      2. a címe: 1054 Budapest Hold utca 4.
    2. a Magyar Államkincstár levelező („correspondent”) bankjaként a Magyar Nemzeti Banknak:
      1. a SWIFT/BIC-kódja: MANEHUHB
      2. a címe: 1054 Budapest Szabadság tér 8-9.
  5. közlemény: a számla megjegyzés mezőjében található pontos kód
  6. összeg: a számlán szereplő pontos összeg

 

1.16 Teljesíthetem-e bankkártyával vagy személyes gyűjtőegyenlegről az előzetes intézményi/céges számlával rendelkező tartozást?

Nem. Előzetes intézményi/céges számlával rendelkező tartozás csak főszámlára utalással egyenlíthető ki, lásd még: 1.15 Hogyan kell utalni az előzetes intézményi/céges számlával rendelkező tartozást?.

 

1.17 Utalhatok-e a főszámlára több pénzt, mint amennyiről a számla szól?

Nem. Főszámlás befizetés esetén mindig a pontos összeg átutalása szükséges, lásd még: 1.15 Hogyan kell utalni az előzetes intézményi/céges számlával rendelkező tartozást?.

 

1.18 Hol tudom megnézni az elkészült számlákat?

Neptun, Pénzügyek/Számlák menüpont.

 

1.19 Nem igényeltem számlát a Neptunban, mégis készült számla a még befizetetlen kiírásomhoz. Miért?

Ha a számlára nincs szüksége, hagyja figyelmen kívül.

A kiírások befizetési határidejét követő nyolcadik napon a Neptun automatikusan kiállít egy számlát a hallgató mint magánszemély részére. Ha a tartozása még aktív, haladéktalanul teljesítse az Egyetem gyűjtőszámlájára utalással vagy bankkártyás befizetéssel.

 

1.20 Mit tegyek, ha szeretném a gyűjtőegyenlegemen szereplő összeget visszakérni?

A gyűjtőegyenlegen szereplő összeget a Neptunban rögzített, alapértelmezett bankszámlaszámára visszakaphatja, ha nincs aktív tartozása.

Visszautalás indítása: Neptun, Pénzügyek/Tranzakciós lista menüpont, válassza ki az Egyetem gyűjtőszámláját, majd Visszautalás gomb.

Válassza ki azt a bankszámlaszámát, amelyre a visszautalást kéri.

Bankszámlaszámok kezelése: Neptun, Pénzügyek / Beállítások menüpont, Számlaszámok fül.

FONTOS! A visszautalási kérését rögzíti a Neptun, azonban a tényleges banki utalásra

  • szorgalmi és vizsgaidőszakban legfeljebb 10 munkanapon belül,
  • nyári időszakban 20 munkanapon belül kerül sor.

A bankszámlaszámra utalás tényleges indítását az Egyetemen belül a Hallgatói Pénzügyek Osztálya kezdeményezi.

 

1.21 Mi a SEPA-utalás?

A SEPA az angol „Single Euro Payment Area”, azaz az Egységes Euró Fizetési Övezet kifejezés rövidítése. Egy SEPA-utalás lényegében a SEPA tagországai között végrehajtott átutalás.

A SEPA tagjai: az Európai Unió országai, és még az Egyesült Királyság, Norvégia, Izland, Svájc, továbbá Andorra, Liechtenstein, Monaco, San Marino és a Vatikán.

Ha a SEPA-utalás követelményei nem teljesülnek, az utalás nem SEPA-utalás lesz.

Ha bizonytalan abban, hogy az elindítani tervezett utalása SEPA-utalás lesz-e vagy sem, keresse fel bankjának ügyfélszolgálatát telefonon vagy e-mailben.

 

2. JÖVEDELEMIGAZOLÁS

Nem terheli adóbevallási kötelezettség azt a magánszemélyt, aki kizárólag olyan bevételt szerzett, amelyet nem kell bevallania.

Nem kell bevallani – többek közt – azt a bevételt, amelyet a jövedelem kiszámításánál nem kell figyelembe venni [Szja. tv. 11. § (3) bekezdés a) pont].

A jövedelem kiszámításánál nem kell figyelembe venni – többek közt – azt a bevételt, amely az Szja. tv. 1. számú melléklete szerint adómentes [Szja. tv. 7. § (1) bekezdés a) pont, Szja. tv. 1. sz. melléklet 4.7. , 4.11., 4.12. és 4.13. pont].

Mindezek fényében a hallgatói kifizetések adómentesek, ezért az Egyetem nem minősül kifizetőnek [Art. 7. § 31. a) pont], így intézményünknek ezen kifizetésekről igazolás, összesített igazolás [R. 23. § (1) bekezdés] kiadására vonatkozó kötelezettsége nincsen.

Art.: az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény

R.: az adóigazgatási eljárás részletszabályairól szóló 465/2017. (XII. 28.) Korm. rendelet

Szja. tv.: a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény

 

3. KIFIZETÉSEK - HALLGATÓI JUTTATÁSOK

 

3.1 Mikor, hogyan történik a rendszeres hallgatói juttatások utalása?

A Neptun hallgatói webes  felületén a Pénzügyek/Ösztöndíjak, kifizetések fülön a hallgatók tájékozódhatnak a részükre havonta kifizetett ösztöndíj(ak) mértékéről.

A kifizetések koordinálása és indítása az Oktatási Igazgatóság feladatkörébe tartozik.

A hallgatói juttatások várhatóan minden hónap 10. napjáig megérkeznek az érintettek bankszámlájára, amennyiben a kifizetés feltételei kivétel nélkül teljesülnek.

 

3.2 Ha halasztom a félévemet, kaphatok-e ösztöndíjat?

Ösztöndíjra, illetve bármely hallgatói juttatásra csak aktív hallgatók lehetnek jogosultak, tehát ha Ön halaszt, vagy még nem iratkozott be, az iratkozást elmulasztotta, akkor nem kaphatja meg az ösztöndíj következő részletét mindaddig, míg újra aktív nem lesz az egyetem bármely képzésén.

 

3.3 Mit tegyek, ha nagyobb összegű hallgatói juttatást kaptam az egyetemtől, mint amelyre jogosult  vagyok?

Amennyiben Ön olyan ösztöndíj, vagy szociális támogatás jellegű kifizetésben részesült, amely Önt véleménye szerint nem illeti meg, vagy a várt havi részletnél nagyobb összegű juttatást kapott, kérjük, azonnal jelezze ezt a Quaestura Iroda felé, az Elektronikus Ügyintézés megfelelő menüpontjában.

Az azonnali kapcsolatfelvétel azért is fontos, mivel ha később derül fény a téves kifizetésre, előfordulhat, hogy az Ön jövedelemigazolásán szerepelni fog ez az összeg, mint kifizetett hallgatói juttatás, ám visszafizetésként akkor sem, ha Ön később visszafizeti a tévesen kiutalt összeget.

A Pénzügyi Ügyintézés ITT érhető el.

 

3.4 Mely Ösztöndíjat hogyan lehet igényelni, kinek jár, mik a feltételei?

A felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény, továbbá a felsőoktatásban részt vevő hallgatók juttatásairól és az általuk fizetendő egyes térítésekről szóló 51/2007. (III.26.) Korm. rendelet, valamint az ELTE Szervezeti és Működési Szabályzat II. kötete, Hallgatói Követelményrendszer szabályozza a hallgatói kifizetések rendjét.

 

A hallgatói juttatások (ösztöndíjak) rendszere:

Az államilag támogatott képzésekre járó hallgatók alapvetően háromfajta juttatásból részesedhetnek:

  • szociális juttatás,
  • teljesítmény alapján járó juttatás,
  • doktorandusz ösztöndíj.

A különböző ösztöndíjak mibenlétéről a Hallgatói Juttatások Kézikönyvében tájékozódhat.

 A kézikönyv elektronikus formában itt érhető el: https://www.elte.hu/dstore/document/2060/ELTE_HJK.pdf

 

 

3.5 Mit tegyek, ha nem kaptam meg a várható időpontban a nekem ítélt ösztöndíjat?

Amennyiben az Önnek megítélt és az Ön részére folyósított ösztöndíj egy részlete nem érkezett meg az Ön bankszámlájára, akkor az alábbiakat ellenőrizze:

  • Ellenőrizze, hogy a Neptunban megfelelően van-e, vagy egyáltalán meg van-e adva az Ön aktuális bankszámlaszáma, illetve azóazonosítója.
  • Vegye figyelembe, hogy ösztöndíjra csak aktív hallgatók jogosultak, tehát ha Ön halaszt, vagy még nem iratkozott be, az iratkozást elmulasztotta, akkor nem kaphatja meg az ösztöndíj következő részletét mindaddig, míg újra aktív nem lesz az egyetem bármely képzésén.
  •             A Bursa Hungarica ösztöndíj esetében:
    A felsőoktatási intézmény az önkormányzati ösztöndíjrészt nem köteles addig kifizetni, amíg azt az érintett önkormányzattól a Támogatáskezelő közvetítésével meg nem kapta. Tehát ezt a tényt figyelembe véve kérjük, hogy folyamatosan tájékozódjon aktuális híreinket illetően, mert amennyiben az ösztöndíj önkormányzati része késik, azt ott közzé tesszük.

Amennyiben a fentiek egyike sem indolkolja Ön szerint azt, hogy Ön nem kapta meg időben azt a hallgatói juttatást, amelyre Ön jogosult az alábbiak szerint forduljon a megfelelő szervezeti egységhez:

 

  • A kari HÖK Irodát keresse fel amennyiben kérdése, problémája adódik az alábbiakkal kapcsolatban.

            Tanulmányi Ösztöndíj

            Rendszeres szociális ösztöndíj/ alaptámogatás / Rendkívüli szociális ösztöndíj

            Párhuzamos képzés kompenzációja

            ISZTK ösztöndíjak

            ERASMUS kiegészítő támogatás.

  • A Quaestura Irodánál jelezze ha problémája akad az alábbiak kifizetésével:

            Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíj

            Külföldi hallgatók miniszteri ösztöndíja (MÖB, OKM)

            Doktorandusz Ösztöndíj

            Köztársasági Ösztöndíj

            Új Nemzeti Kiválóság Program (ÚNKP)

A Quaestura Irodán belül a Pénzügyi Ügyintézés ITT érhető el.

Amennyiben az itt felsoroltak közt nem szerepel az a hallgatói juttatástípus, amellyel Önnek problémája van, akkor közvetlen ahhoz a szervhez kell fordulnia, amelyhez korábban a pályázatát beadta.

 

4. DIÁKHITEL

 

 

4.1 Milyen diákhitel-konstrukciók érhetőek el a felsőoktatásban tanulók számára?

Szabad felhasználású Diákhitel1, illetve a tanulmányi önköltségre fordítható kötött felhasználású Diákhitel2. A kétféle diákhitel részleteit ITT (link: https://diakhitel.hu/ut-valaszto/ ) találod.

 

4.2 Hogyan igényelhetem meg a diákhitelt?

Az igénylés módjairól itt találsz tájékoztatást: https://diakhitel.hu/igenyles/  Amennyiben rendelkezel Ügyfélkapu regisztrációval, az igénylést elektronikusan is hitelesíttetheted. Ennek hiányában a hivatalos partnerpontok egyikén adhatod le az igénylést papír alapon (link: https://diakhitel.hu/diakhitel-partnerpontok/ ).

 

4.3 Minden félévben újra kell igényelnem a diákhitelt?

Nem, amennyiben nem nyilatkozol másként (pl. kéred a folyósítás szüneteltetését), a diákhiteled folyósítása az aktív féléveidben automatikusan történik (amennyiben más okból a DH Központ nem tagadja meg a folyósítást).

 

4.4 Mi a teendő, ha változás történik a személyes – vagy a tanulmányi adataimban?

Az adatváltozást minden esetben be kell jelentened a Diákhitel Központ felé (pl. a Diákhitel Direkten keresztül).

 

4.5 Hol találok információt a Diákhitel1-ről?

A DH1 részleteiről itt tájékozódhatsz: https://diakhitel.hu/diakhitel1/

 

4.6 Hol találok információt a Diákhitel2-ről?

A DH2 részleteiről itt tájékozódhatsz: https://diakhitel.hu/diakhitel2/

 

4.7 Mikor igényelhetem meg a DH2-t (kötött felhasználású diákhitel)?

A Diákhitel2-t a tanulmányaid során bármikor felveheted. A tanulmányi féléven belül szinte bármikor igényelhető, arra azonban érdemes figyelned, hogy az igénylés és az önköltség kifizetése között akár több hét is eltelhet, így amennyiben nem adod le időben az igénylést, számolnod kell azzal, hogy az önköltség befizetése csak a befizetési határidő lejártát követően történik meg, ez esetben pedig késedelmi díj kerül kiírásra a Neptunban.

Az önköltségek befizetésének határideje a legtöbb esetben márc 15. (tavaszi félév), illetve okt.15. (őszi félév), tehát ahhoz, hogy az önköltséged időben megérkezzen az egyetem számlájára, a diákhitel-igénylésedet legalább 2 héttel e dátumokat megelőzően érdemes leadnod elektronikusan vagy valamely partnerponton (link: https://diakhitel.hu/diakhitel-partnerpontok/ ).

 

4.8 Diákhitel2 esetén az önköltségem teljes összegét kell igényelnem?

Nem feltétlenül. Amennyiben az önköltségednek csak egy részét szeretnéd diákhitelből fizetni, igényelhetsz kisebb összeget is. Ebben az esetben az önköltséged a Neptunban megbontásra kerül majd.

 

4.9 Diákhitel2-t igényeltem, van valami teendőm a Neptunban?

Nincs, Neked nem kell semmit rögzítened a Neptunban, a DH2-státusz és a szerződésszám az egyetem és a DH Központ közötti adategyeztetés során automatikusan kerül majd be a Neptunba. Fontos továbbá, hogy befizetőként se rögzítsd a DH Központot az önköltségedhez, mert ez problémát jelent majd a befizetésnél!

 

4.10 Korábban igényeltem Diákhitel2-t, de most mégis saját zsebből szeretném fizetni az önköltségemet. Mi a teendőm?

Ebben az esetben kérned kell a folyósítás szüneteltetését az adott képzési időszakra (ezt online intézheted a Diákhitel Direkten (belépés nyomtatványok (vízszintes menüsor) folyósítási adatok folyósítás szüneteltetése/újraindítása).

FONTOS! Ha szüneteltetsz, addig nem indul újra a folyósítás, amíg az erre vonatkozó igényt nem nyújtottad be!

 

4.11 Korábban Diákhitel2-t igényeltem, de időközben magasabb lett az önköltségem összege. Van valami teendőm?

A DH Központ mindaddig azt az összeget fogja az intézménynek utalni, amennyit igényeltél, ameddig a folyósított hitelösszeg módosítását külön nem kéred. Amennyiben magasabb lesz az önköltséged és továbbra is teljes egészében diákhitelből szeretnéd finanszírozni a tanulmányaidat, módosíttatnod kell az igényelt hitelösszeget. A korábban igényelt összeget az önköltség mértékéig emelheted vagy akár csökkentheted.

 

4.12 Diákhitel2-ből szeretném fizetni az önköltséget, de félek, hogy a befizetési határidőig nem érkezik meg az összeg a DH Központtól. Ilyen esetben befizethetem magamnak az önköltséget és majd később visszakapom?

Ezt nem tanácsoljuk. Amennyiben befizeted magadnak az önköltséget, az egyetem azt fogja visszajelezni a DH Központnak, hogy nincs fizetendő önköltséged, tehát nem fognak utalni. Az, hogy utólag visszakapd a pénzed és a DH Központ befizesse az önköltséged, több intézkedést igényel. Azt tanácsoljuk, inkább várd meg, amíg a DH Központ kifizeti az önköltséged.

 

4.13 Honnan fogom tudni, hogy a diákhitel-igénylésem rendben van és az önköltségem be lesz fizetve?

Fontos észben tartanod, hogy félév közben a diákhitel-igénylés leadását egy hosszabb egyeztetés követi az egyetem és a Diákhitel Központ között, amely akár több hétig is eltarthat!

A szorgalmi időszakok második hónapjának első felétől (március, illetve október első fele) az egyetem hetente egyeztet a Diákhitel Központtal a diákhitelt igénylő hallgatók tanulmányi státuszáról és az önköltségük összegéről. Az automatizált folyamat eredményeként a hét első napjaiban (hétfőn vagy kedden) a hallgatók önköltsége mellé bekerül az Egyeztetés DH2-státusz a Neptunba (Pénzügyek / Befizetés). A hét második felében a DH Központ visszajelez, hogy az egyeztetés alatt álló hallgatóknak elindítja-e a folyósítást (ez esetben a Neptunban az Egyeztetés státusz helyett az Elfogadva-státusz jelenik meg) vagy sem (ez esetben a Neptunban az Egyeztetés státusz helyett az Elutasítva-státusz jelenik meg). Elfogadva-státusz esetén az igényelt hitelösszeg várhatóan néhány munkanapon belül (hétfői vagy keddi napon) megérkezik az egyetem számlájára (az önköltség státusza Aktívról Teljesítettre változik).

 

4.14 A Neptunban az aktuális önköltségem mellett az Elutasítva DH2-státuszt látom. Mi lehet a probléma?

Ebben az esetben kérjük, egyeztess a Diákhitel Központtal, ők tudják megmondani, miért nem folyósítják az igényelt hitelösszeget és mi a teendőd!

 

4.15 Igényeltem Diákhitel2-t, mégsem lett befizetve az önköltségem (az aktuális önköltségem mellett a DH2-státusz mezője üres). Mi lehet a probléma?

Ebben az esetben kérjük, egyeztess a Diákhitel Központtal, ők tudják megmondani, miért nem folyósítanak (lehet, hogy elfogyott a jogosultsági időd vagy korábban a folyósítás szüneteltetését kérted) és mi a teendőd!

 

4.16 Diákhitel2-ből fizetem az önköltséget, azonban nem érkezett meg időben az összeg és késedelmi díj került kiírásra a Neptunban. Van lehetőség a késedelmi díj töröltetésére?

Ebben a kérdésben a kari Tanulmányi Hivatal illetékes, kérjük, hogy velük vedd fel a kapcsolatot!

 

4.17 Hol tudom ellenőrizni, hogy meddig vagyok még jogosult a diákhitelre?

A jogosultsági időt saját Diákhitel Direkt-felületeden tudod ellenőrizni a Lekérdezések / Tanulmányi adatok menüpontban.

 

Amennyiben kérdésedre nem találtad meg a választ itt, jelents be ügyet a qter.elte.hu oldal Elektronikus ügyintézés / Pénzügy / Diákhitel menüpontjában és tedd fel ott a kérdésed!

 

© 2010-2023 Quaestura Hallgatói Ügyfélszolgálati Iroda