Magyar zászló magyar    British flag english
Belépés
Neptun hozzáféréssel
 
 
Belépés
AZ ÜGYINTÉZÉS MENETE A QUAESTURA ÜGYFÉLSZOLGÁLATOK ZÁRVATARTÁSA ALATT

Diákigazolvány érvényesítése a 2020/2021/2 félévre

 

Az 500/2020. (XI.13.) Korm.rendelet 1.§ (1) bekezdésével összhangban a 2019/2020-as tanév I. vagy II. félévére, illetve a 2020/2021-es tanév I. félévére szóló érvényesítő matricával ellátott diákigazolványokkal az utazási kedvezmények a veszélyhelyzet megszűnését követő 60 napig vehetők igénybe.

A rendelkezés azokra a hallgatókra is vonatkozik, akiknek hallgatói jogviszonya a 2019/2020-as tanév folyamán vagy a 2020/2021/1 félévben megszűnt.

Amennyiben tehát rendelkezik az előző három félév bármelyikében kiadott érvényesítő matricával, diákigazolványát továbbra is probléma nélkül használhatja az utazási kedvezmények igénybevételéhez. Amint a járványhelyzet alakulása és az egyetem intézkedései lehetővé teszik, ügyfélszolgálataink újra kinyitnak, és lehetőség nyílik a diákigazolványok személyesen történő érvényesítésére.

 

Amennyiben az ügyfélszolgálatok zárvatartása alatt mindenképpen szeretné érvényesíttetni diákigazolványát, erre a jelenlegi helyzetben csak postai úton van lehetőség.

A postai úton történő érvényesítéshez igazolványát be kell küldenie irodánk postafiók-címére (1364 Budapest Pf. 109.), kollégáink pedig az érvényesítést követően visszapostázzák az érvényesített diákigazolványt az Ön által megadott magyarországi címre. A postai szolgáltatás szolgáltatási díj (1.200 Ft) ellenében vehető igénybe, mely a visszapostázást követően kerül kiírásra a Neptunban; az összeget átutalással vagy bankkártyával tudja befizetni (részletek a befizetésről: qter.elte.hu / GyIK / Pénzügy).

Amennyiben a beküldött diákigazolvány visszaérkezéséig igénybe szeretné venni a diákigazolvány nyújtotta kedvezményeket, a köztes időszakra ideiglenes igazolást igényelhet ezen a felületen az oldal tetején ismertetett módon. Kérjük, hogy a bejelentés előtt megjegyzésként írja oda ügyéhez, hogy diákigazolványát elpostázta irodánk részére!

 

Új diákigazolvány átvétele

 

Amennyiben újonnan legyártott diákigazolványát még nem sikerült átvennie, javasoljuk, hogy az átvétellel várja meg, amíg ügyfélszolgálataink újra kinyitnak. A köztes időszakra a következő pontban ismertetett módon igényelhet ideiglenes igazolást. Amennyiben mindenképpen szeretne hozzájutni érvényesített diákigazolványához,  a qter.elte.hu oldal Elektronikus ügyintézés / Diákigazolvány / Állandó diákigazolvány postázás ügytípusában bejelentett üggyel kérheti az érvényesítő matricával ellátott diákigazolvány magyarországi címre történő kipostázását. A postai szolgáltatás szolgáltatási díj (1.200 Ft) ellenében vehető igénybe, mely a visszapostázást követően kerül kiírásra a Neptunban; az összeget átutalással vagy bankkártyával tudja befizetni (részletek a befizetésről: qter.elte.hu / GyIK / Pénzügy).

 

Igazolások kiadása

Az igazolások elektronikusan vagy postai úton igényelhetők. Igényét minden esetben a qter.elte.hu oldal Elektronikus ügyintézés menüpontjában, a megfelelő ügytípusban jelentheti be. Amennyiben nincs szüksége az eredeti, papír alapú igazolásra, kérjük, megjegyzésként írja oda ügyéhez, hogy elektronikus úton kéri az igazolást! Megjegyzés hozzáfűzésére a postázási cím beállítását követően van lehetősége. Ebben az esetben a kért igazolás szkennelt formában a Q-téren indított ügyhöz kerül feltöltésre, ahonnan letölthető.

Megjegyzés hiányában az igazolás automatikusan postázásra kerül a megadott címre. A postázás szolgáltatási díj (1.000 Ft/max.3 db igazolás) ellenében vehető igénybe.

 

Árvaellátás folyósításához kitöltendő igazolás

Amennyiben a kitöltendő üres igazolást emailben vagy postán megküldi irodánk részére, kollégáink a kitöltést követően visszapostázzák a dokumentumot a megadott postacímre. A postázás szolgáltatási díj (1.000 Ft) ellenében vehető igénybe.

 

Diákhitel szerződések leadása

A szolgáltatás szünetel, javasoljuk a szerződés Ügyfélkapun keresztül elektronikus aláírással vagy a még üzemelő leadóhelyek egyikén személyesen történő leadását.

 

Egészségbiztosítási szerződések kötése

Kiegészítő egészségbiztosítás Stipendium Hungaricum ösztöndíjban, valamint Ösztöndíjprogram Keresztény Fiataloknak ösztöndíjban részesülő hallgatók számára

A tavaszi féléves biztosítási szerződések egyelőre még nem állnak rendelkezésre, amint a szerződések elérhetővé válnak, az érintett hallgatók értesítést kapnak a szerződéskötésről.

Generali egészségbiztosítás (harmadik országbeli, önköltséges hallgatók részére)

Amennyiben szerződést szeretne kötni, kérjük, vegye fel a kapcsolatot irodánkkal a quaestura@elte.hu email címen!

 

Személyi okmány- és lakcímadatok rögzítése, Neptun-jelszó igénylése

Elektronikusan lehetséges az itt leírtak szerint:

https://qter.elte.hu/Statikus.aspx/GyIK-Adategyeztetes

https://qter.elte.hu/UjJelszo.aspx

 

TAJ-kártya igénylések leadása

Elektronikusan, a Q-téren: https://qter.elte.hu/Ugy.aspx/TAJIgenyles

 

TAJ-kártya átvétele

Jelenleg szünetel, amennyiben orvoshoz kell fordulnia, használja a Neptunban rögzített TAJ-számát!

 

Amennyiben további kérdései merülnének fel, kérjük, lépjen mielőbb kapcsolatba kollégáinkkal a 06 1 381 2353 telefonszámon vagy a quaestura@elte.hu email címre írva!

Radácsi Judit, 2020-11-11 11:002021-03-31 23:59
Vissza
Új Magyarország Fejlesztési Terv
Európai Unió
© 2010-2017 Quaestura Hallgatói Ügyfélszolgálati Iroda