Diákigazolvány érvényesítése
A 2021/2022/2 (tavaszi) félévre a diákigazolványok 2022.február 7-től érvényesíttethetők személyesen, meghatalmazott útján (írásos meghatalmazás szükséges!) vagy postai úton (https://qter.elte.hu/Statikus.aspx/GyIK-Diakigazolvany#1.2). A postai szolgáltatás szolgáltatási díj ellenében vehető igénybe.
A jelenleg érvényben lévő szabályozás értelmében a 2019/2020-as tanév I. vagy II. félévére, a 2020/2021-es tanév I. vagy II. félévére, valamint a 2021/2022-es tanév I. félévére szóló érvényesítő matricával ellátott diákigazolványokkal az utazási kedvezmények 2022.június 30-ig vehetők igénybe.
Igazolások kiadása
Az igazolások (hallgatói jogviszony-igazolás, diákigazolványt helyettesítő ideiglenes igazolás, pénzügyi igazolás) igényelhetőek személyesen, meghatalmazott útján (írásos meghatalmazás szükséges!), elektronikusan vagy postai úton.
Amennyiben postai úton vagy elektronikusan szeretné megkapni az igazolást, igényét a qter.elte.hu „Elektronikus ügyintézés” menüpontjában, a megfelelő ügytípusban jelentheti be. Amennyiben nincs szüksége az eredeti, papír alapú igazolásra, kérjük, megjegyzésként írja oda ügyéhez, hogy elektronikus úton kéri az igazolást! Megjegyzés hozzáfűzésére a postázási cím beállítását követően van lehetősége. Ebben az esetben a kért igazolás szkennelt formában a Q-téren indított ügyhöz kerül feltöltésre, ahonnan letölthető.
Megjegyzés hiányában az igazolás automatikusan postázásra kerül. A postázás szolgáltatási díj ellenében vehető igénybe.
Felhívjuk a hallgatók figyelmét, hogy a qter.elte.hu-n bejelentett ügyek feldolgozása a félév elején akár 5 munkanapnál is hosszabb időt vehet igénybe!
Árvaellátás folyósításához kitöltendő igazolás
Információink szerint a Magyar Államkincstár csak az eredeti dokumentumot fogadja el, ezért az igazolás személyesen vagy postai úton töltethető ki. Amennyiben az igazolást postán küldi be irodánk postafiók-címére, kollégáink a kitöltést követően visszapostázzák a dokumentumot a megadott postacímre. A postázás szolgáltatási díj ellenében vehető igénybe.
Diákhitel szerződések leadása
Minden diákhitel-típus esetében lehetőség nyílik a dokumentumok személyes leadására a Quaestura ügyfélszolgálatain, illetve az itt feltüntetett leadóhelyek bármelyikén. Felhívjuk figyelmüket, hogy a Diákhitel1 és Diákhitel2 szerződéseket az Ügyfélkapu-hozzáféréssel rendelkező hallgatók elektronikus aláírással is leadhatják. Ebben az esetben nincs szükség személyes megjelenésre.
További részleteket a hiteligénylésről a diakhitel.hu weboldalon olvashatnak.
Egészségbiztosítási szerződések leadása
UNION egészségbiztosítás (Stipendium Hungaricum, illetve disszertációs ösztöndíjban részesülő hallgatók számára)
Személyesen a Quaestura ügyfélszolgálatain adható le 2022.március 31-ig.
Generali egészségbiztosítás (harmadik országbeli, önköltséges hallgatók számára)
Személyesen a Quaestura központi ügyfélszolgálatán (1053 Budapest, Egyetem tér 5.) köthető.
Generali egészségbiztosítás (Ösztöndíjprogram Keresztény Fiataloknak és Diaszpóra Felsőoktatási Ösztöndíjprogram hallgatói számára)
Személyesen a Quaestura ügyfélszolgálatain adható le 2022.március 31-ig.
Személyi okmány- és lakcímadatok rögzítése, Neptun-jelszó igénylése
Bár az ügyfélszolgálat nyitásával lehetőség nyílik a személyes ügyintézésre, továbbra is javasoljuk az elektronikus úton történő adategyeztetést és jelszógenerálást az itt leírtak szerint: https://qter.elte.hu/Statikus.aspx/GyIK-Adategyeztetes
https://qter.elte.hu/UjJelszo.aspx)
TAJ-kártya igénylések leadása
Kérjük, hogy a jelenlegi helyzetre való tekintettel az igényléseket elektronikusan, a Q-téren keresztül legyenek szívesek leadni (https://qter.elte.hu/Ugy.aspx/TAJIgenyles)!
TAJ-kártya átvétele
Személyesen a Quaestura központi ügyfélszolgálatán (1053 Budapest, Egyetem tér 5.).
Amennyiben további kérdései merülnének fel, kérjük, lépjen mielőbb kapcsolatba kollégáinkkal a 06 1 381 2353 telefonszámon vagy a quaestura@elte.hu email címre írva!